Bukefalos 28 år!

Vilka vinterkläder har era barn?

doglover

Trådstartare
Och i vilken ålder är dem?

Vart bor ni?

:)

(Nyfiken i en strut bara då vädret skiljer så kraftigt över landet)


Vi bor i Västra Götaland och Loke har en Didriksons Colorado Coverall och Vinking Play nånting hette kängorna :p.

De som bor utomlands får gärna svara de med. ;)
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

Oj har inte börjat än, mormor ringde i veckan och frågade om sonens storlekar så antar att de blir i 3års present åt honom :angel:

Dottern 1 år i januari, kommer få ärva brorsans overall från coop (Friends) den fick bäst i test när den köptes. Ska spraya på lite impregnering bara eftersom hon nog inte kommer gå. Stövlar vet jag inte riktigt än, mer än att jag är berädd att lägga en slant för å hålla de varmt om tassarna.

Jag bor mellan Uppsala och Gävle, i en köldhåla!
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

Till Ella har vi köpt en Reima-tec ( ballongmodellen ), fick också bäst i test ( testfakta ). Jag har hört så mycket positivt om den overallen så vi slog till på en sådan.
Kavatkängor hade hon förra året och frös aldrig ( aldrig kall ) så det får bli sådana i år igen strl större bara =)

Vi bor strax utanför Gävle.
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

Jag måste helt missat att ni flyttat! När gjorde ni de?

Ohh "råka" hitta en rosa didriksson på tradera :angel:
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

Tuva kommer ha ett 2 delat set från Ullared och vinterskor har vi köpt ett par från maxi.
Tanken var en didriksson overall i år, men svärmor kom med setet och kände då att vi börjar med det. Verkar det inte bra ska vi nog se oss om efter en overall istället. Dock är jag inte helt säker på en didriksson längre utan funderar då på en everest.

Skorna var det kampanjpris på och dom kostade 99:- Vi gör som med setet, vi börjar med dom. Fryser hon i dom köper vi några andra. Men 99:- är inget man gråter över om dom inte håller måttet. Dom verkar ändå väldigt rejäla för det priset.
Men vi får se.
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

4,5 år, Västra Götaland. Tre overaller: En Molo (skitdyr, skitonödig och sktifin), en skidoverall från Po.p och en begagnad Didrikson. Utöver det thermobyxor från HM och vinterjacka därifrån, men det är mer tänkt som "övergångskläder". Kängor har jag inte köpt, men det blir nog Viking eller Kavat. Vill inte ens tänka på hur mycket årets vintergarderob gått på :angel:. Själv unnade man sig inte ens en vinterjacka i år, utan tänker härda ut med fem år gammal fleecejacka och vårjacka över den.
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

KL
Vi bor i Y-län och dottern på ett år kommer att ha en overall från coop när det är som kallast och pop vindfleece och eventuellt ett skalset över när det bara är lite kyligt.

Har ett par vinterkängor från gulliver och fodrade gummistövlar från tretorn.

Har ett underställ i fleece, men ska även köpa ett par i merinoull också.
Jag tror på lager på lager metoden.

På huvudet kom er hon ha pop vindtäta ullmössa, en hemstickad mössa i merinoull, en hemstickad mössa i mjölkgarn eller en fleecemössa.
Ska nog köpa en väpnarluva också, de är svinbra när man bär i sjal.
Funderar på en i merinoull.

Har en fuskpolo i fleece, men skulle gärna ha en i naturmaterial också, då jag tycker att fleece är läskigt mot huden.
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

Än så länge har han skalkläder och fleece/vindfleece (Po P för hela slanten vad det gäller de kläderna) Sedan har han Po ps bruna thermobyxor och 3i1jacka, modell från ett par år ok öpt vi på Tradera förra året, och han kan faktiskt ha jackan fortfarande, konstigt nog (han blir 2 om en vecka o har stl 92 nu, men den är 86). Byxorna är för små nu så det blev en sväng på tradera till o nu har han "nya" i 86. Pepparkakskitet komplett igen ;). Sedan kan han faktiskt även ha fjolårets begagnade Reima- tec i 86 (ljust limegrön o köpt på Blocket i gott beg skick), men vi har faktiskt skaffat även en likadan i 92 men i annan färg (grå/orange) för att ha ombyte. Även den på Tradera, helt ny hade jag inte haft riktigt samvete till eftersom han kan ha den gamla ;). Har även insett att limegrönt må vara färgglatt och kul, men opraktiskt då all smuts syns. Så alltså 1 set jacka o byxa, 2 overaller till vintern. Vi har varit helnöjda med både Po p-setet o Reimaoverallen. Ff a är overallen väldigt lätt att ta på.

På fötterna kavats vinterkängor. Har inte köpt än dock, men har varit så nöjd med kavatskorna hittills så det får bli sådana. Just nu använder han kavats ekologiska höstkängor med tunnt ullfoder, eller gummistövlar när det behövs.

Mössa o vantar oxå, förstås. Och halsduk eller fuskpolo. Har lite olika. Än så länge lite tunnare varianter. Tjockare i vinter.

Vi bor i Östergötland.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

Sam, snart 3, bor på Irland där det mest regnar och inte blir kallare än 2 grader ungefär. Vi har en Didrikson overall i turkos, samma som han hade förra året. Sen har vi ett tvådelat ställ från Didrikson, termobyxa och jacka. Ofta räcker det med regnbyxor här och då har jag ett par fleecefodrade från Lindex och ett par ofodrade från Coop.

Skor har jag nyss köpt, ett par superfodrade gummistövlar. Märket hette typ frappe, verkar vara helt ok kvalite. De måste tåla att vada i en bäck. :D

Lillebror får ärva NameIt overallen som är 100% vattentät.

Visst ja, jag ska ju sy mössor, inte sitta här!
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

knapplån och trådkap :D

Hur gör ni med vantar??????

Min 14 månaders kan inte ha sina stickade tumvantar längre för de är för kalla och blir lätt blöta och Didrikssons tumvantar som jag köpte blir han ju varm av men omöjligt att få in tummen i tummen :p vilket gör att han inte kan greppa saker.
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

Ullvantar som ju är lite varmare än vanliga tunna stickade vantar o dessutom värmer skapligt även om de är fuktiga, och flera ombyten vantar. Ang vintervantar har både Hestra och Po p småbarnsvantar med hög dragkedja vilket gör det lättare att få i tummen.
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

Jag har tre overaller. Två är ärvda och en är en i bävernylon köpt på Tradera. Märke vet jag inte.

De två ärvda är inga riktiga uteoveraller som barn kan springa runt och grisa ner sig i. Men de kommer att vara bra i barnvagnen.

Dessutom har jag ropat in ett par galonbyxor på Tradera som man kan ha utanpå när Norpan vill knalla själv på vintern. Ser ut som att det inte är långt borta det där med knalleriet.
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

Overall får nog bli en friends från coop igen. Den funkade fint förra året. Skor är kuoma - även det lika som förra vintern.
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

Bor i sydöstra småland, i inlandet.
William 3 år ska ha en ärvd Didrikssonoverall och nya Vikingvinterskor. Såg nu när jag googlade att de hette play. Han hade likadana skor förra vintern också och de är helt outstanding suveräna!!! Han kunde stå i värsta vattenpölarna i dem utan att bli det minsta blöt.

Alicia 1 år i februari kommer ha en Name it overall som var best i test (Vi Föräldrar) och skor vet jag inte riktigt än. Det blir inga viking till henne detta året i alla fall.
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

Moa 1 år kommer ha en overall från Ullared och vinterkängor från friends, om hon växer i dem.. annars får jag väl köpa andra.

Bor i Snåland.
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

Vi provade vinterjackan idag och den var lagom. Gjorde mig lite hispig eftersom det är tänkt att den ska användas mars ut.
Gick en vända på stan och tänkte passa på att utnyttja en rabattkupong från lindex på 30% på ett barnplagg till en overall ändå. Men vad fula alla var :crazy: :D

Gick förbi Team sportia och hittade en north bend som var nersatt till 499:- från 799:- :banana:
 
Sv: Vilka vinterkläder har era barn?

Bor i Luleå och har en tvååring. Förra året hade jag en begagnad Reima ballongmodell och Kuomaskor. Funkade superbra och behövde bara kompletteras med fleeceunderställ då det var riktigt kallt. Denna vinter får det bli precis samma sak. Har fyndat på Tradera igen och hittat både overall och skor.

Som extra-kläder på dagis så har vi en ärvd dunjacka och ett par termobyxor ifall han blir blöt på första ute-stunden.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 579
Senast: MJLee
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp