Bukefalos 28 år!

vilken är er favorit ras?

Sv: vilken är er favorit ras?

Oj vad svårt!
har ju bara blandraser så det är ju inte så lätt å säga exakt hur deras raser är..
men en ras som alltid kommer att ligga varmt om hjärtat är
Siberian Husky! Har träffat en hel drös när jag va o praktiserade :p
O mina hundar har husky i sig :)
De är ju så otroligt fina! De huskys jag har träffat är väldigt kärleks"kranka" eller hur man ska säga :p Vill gärna va nära :)

2206484.jpg


2206535.jpg
 
Sv: vilken är er favorit ras?

jag fastnade direkt på leonbergern:love: :love: !!!
skälv harr jag en new founland som är världens bästa!!!!:love:
skickar in bild sen!
men en av mina absoluta favorit är old englich sheepdog!:love:
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Dvärgpinscher är min favorit. Har min 4:e som är 8 år just nu. Bild se avataren. Det är små intelligenta hundar som hänger med på det mesta. De är i regel pigga och friska långt upp i åren.
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Min favvo ras är Amstaff så klart:love:
jag skulle ALDRIG tänka mig en annan ras;) en gång en amstaff så är man fast:laugh:
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Jag är ganska nybliven ägare till en saluki och självklart älskar jag den rasen! Dess behov och temperament passar bra in i mitt liv. Jag har även fått upp ögonen för de andra vinthundsraserna.

Min saluki när hon var liten valp:
23902083.jpg


En ras som jag länge har tyckt om är Border Collien, underbart vacker och intelligent hund.
BorderCollie.jpg


Siberian Husky är också en favorit.
sibhusk.jpg
 
Sv: vilken är er favorit ras?

*kl* welsh, springer och cocker är mina hjärteraser. Sedan är jag upp över öronen i rottisar, som jag tycker är världens vackraste hundar. Men spanjels och jag är som bulle och mjölk, vi passar helt enkelt :)
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Cavalier king charles spaniel såklart!
23699302.jpg
 
Sv: vilken är er favorit ras?

MOPS så klart (gammal uppfödare) men även kapplöpnings greyhound(haft 6 stycken) och så klart vit herdehund.... just nu har vi även en gammal rottis osså men de e nog ingen favoritras, men gillar även Grand danois oxå(haft 4 stycken) även vattenspaniel gillar jag(haft en).
 
Sv: vilken är er favorit ras?

kl

Jag måste ju såklart säga Norrbottenspets, älskar deras temperament. Älskar sin familj och tycker om det flesta andra människor. Dom får ju ett minus på att dom inte är riktigt lika arbetsvilliga som ja, men "man tager vad man haver" :p

24758097.jpg


Finsk lapphund och samojed ligger mig också varmt om hjärtat och tar jag en valp nästa gång blir det någon av dessa raser:
En hane med den här färgen hade inte varit helt fel :love:
katla18.jpg

Skit snygg hund som man bara vill ta hem, temperamentet är typiskt "spets", passar mig :p
samojed02op.jpg
 
Sv: vilken är er favorit ras?

*kl*

Dobermann och dvärgpinscher såklart :)

Här är min lilla kille med bästisen :)

xxxx.jpg


Och med nya frallapolaren som också är så söt så man vill dö..
100_1725.jpg
 
Sv: vilken är er favorit ras?

pumi!

Har haft en hane innan, har nu en tik som vi precis tagit våran första valpkull efter, och har sparat en tikvalp som min mamma ska träna med :)

Dom är söta, lagom stora, lagom jobbiga, positiva och gillar att hänga med på de mesta! Sen är dom lustiga och lättlärda, friska och glada.

I framtiden kan jag tänka mig att ha dvärgpudel, dansk-svensk gårdshund, cairnterrier, whippet, bichon frisé, sheltie, shipperke

Sen gillar jag de flesta vallhundar och terriers som inte är för stora typ. Jag gillar små och mellanstora hundar, hantering och sånt blir lite lättare då.
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Engelsk setter, de är så otroligt vackra!
tyvärr jagar jag inte i nuläget och tycker att det är elakt att ta bort jakten från dem!
Annars är väl den svenska lapphunden en favorit, den stämmer in på alla mina kriterier! :) så nästa hund blir en lapphund, garanterat :p
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Dansk/svensk gårdshund såklart :D har två hemma


Bärtil , 5 år i mars ( snart gammal herre juuh :O )

85312_1218195563.jpg


Och Lille Jens, 3 år gammal ^^

30084_1218477788.jpg



Hoppas d kmr in :D

btw, Hundarna är halvbröder ;D ( Jens heter igentligen Dumle.. xd, Och JA bärtil stavas med Ä ett litet fel ja gjorde när vi skulle välja namn.. trodde att det stavades med ä.. )
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Min favorit ras är Parson russel terrier!:bump:
Fattar tyvärr inte hur man lägger in bilder!
 
Sv: vilken är er favorit ras?

#27
Självklart älskar man jack russel ha en här hemma men han är högställd och parson blev fel i hans papper !
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Hej,

Jag har 3 stycken favorit hund raser så jag hoppas det är ok att jag lägger upp dom ;)

border collie

Border_Collie_9T090D-016.jpg


siberian husky

husky.jpg


jack russel

jack_russell_terrier_01_puppies_for.jpg


nån gång i livet ska jag definitivt ha en av dessa raserna och kommer troligtvis bli en jack russel :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Para-dressyrfinalerna badade i sol och de tunga favoriterna, ankare i landslaget flera av dem, höll för trycket och tog guld. Louise...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
370
Senast: Hellhound
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel och hästen Touchdown följde upp onsdagens andraplats med att vinna i världscupfinalen i dressyrens fria program. Den...
Svar
0
· Visningar
168
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Har varit väldigt intresserad av rasen länge nu. De jag pratat med om rasen är främst de som själva just nu har svensk lapphund...
2
Svar
26
· Visningar
2 106
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp