Bukefalos 28 år!

Vilken av dessa babyvakter?

voltis

Trådstartare
I morgon ska jag inhandla babyvakt, men har hittat två med samma pris och ungefär samma kvaliteter så kan inte bestämma mig! Så fram med era erfarenheter.

De som det står mellan är en Padwico 903 och Rätt starts Super Nova.

Eller om ni testat ngn annan som är bra?

Ska ha rätt bra räckvidd, då jag vill ha den i stallet + hemma. Dessutom har vi tre våningar hemma med betongväggar :crazy:

Ni har tom. i morgon fm på er att tipsa :D
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Rätt starts Super Nova.

1.jpg


Är det en sånhär ni tänker på som SuperNova? Den från babyproffsen? Den är vi i alla fall SUPERNÖJDA med haft den i snart två år och den fungerar klockrent! Bra på avstånd och då har vi ändå ett hus med känd dödarförmåga för ex trådlösa telefoner, bra standby tid och många kanaler att välja på så inte grannen hör en :-)

Sen tycker jag det är smidigt med att ha hållare för laddningen dvs man ställer bara ner dem i laddaren och så laddas det automatiskt.
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

vad bra det lät!
Vårt hus verkar vara som er hehe, så bra med ngn med erfarenhet! :D
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Vi har Super novan.
Positivt: Det är hyfsad räckvidd (några 100 m med träväggar i vägen). Det är bra att displayen blinkar så att man får både ljud och ljusindikation när barnet vaknar/gråter.
Vi är dock missnöjda med följande: De är väldigt känsliga för stötar/tappa i golvet. Vår ramlade ca 60 cm ner i trägolvet och slutade funka... I butiken sa de att "det får man räkna med" och var allmänt ogina. Tur att sambon är lite händig, han lyckades löda ihop kontaktblecken igen (sa att det var väl inte någon superkvalitet på orginallödningarna..).
Föräldraenheten kan stänga av sig när den känner för det. Då får vi knacka lite på den och ibland slå till den innan den går igång igen.
Ganska ofta larmar den om att babyenheten har slut på batteri (fast den står i laddaren) några gånger, sen blir det ok igen.

Har ingen erfarenhet av andra märken, så vet inte hur den står sig i jämförelse med andra.
Även om den slår av sig ibland så har den ju gett många lugna stunder i stallet, då man inte behöver springa o kolla i vagnen stup i kvarten.
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Bra med fler erfarenheter, vill höra både bra och dåliga. Men så klart finns det bra och dåligt med alla sorter :p

Läste att supernovan kan tappa framhöljet på ena sändaren, har det hänt ngn av er??
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Jag har Super Nova är jättenöjd med den, har både tappat den och vi har hus som är långt med stenväggar. var den enda som fungerade hemma hos oss.
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Vi har en med kamera och bildskärm vilket är guld. Ugf som en transportkamera.
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Har en topcom från teknikmagasinet, har 2 km räckvidd men har inte testat den så långt än. Massor av olika funktioner man kan bla ha att den klickar regelbundet så man hör att den funkar.

Första ggr Tilde hade den när hon sov ute i vagnen fick jag gå och ställa ner känsligheten för jag hörde ALLT, fåglar som flög förbi, alla fordon osv.

Dåligt med den jag har (den modellen finns inte på teknikmagasinets hemsida) är att den enheten man har hos barnet inte har laddningsbart batteri, så antingen måste man ha sladden i eller byta batterierna när dom är slut, medans föräldraenheten stoppar man bara i laddaren.
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Det med batterierna är ju synd, eftersom jag kommer ha den mkt i stallet... annars lät ju din variant bra den med!

Annars lutar det starkt mot en Super Nova :idea:
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Vi har Super novan.
Positivt: Det är hyfsad räckvidd (några 100 m med träväggar i vägen). Det är bra att displayen blinkar så att man får både ljud och ljusindikation när barnet vaknar/gråter.
Vi är dock missnöjda med följande: De är väldigt känsliga för stötar/tappa i golvet. Vår ramlade ca 60 cm ner i trägolvet och slutade funka... I butiken sa de att "det får man räkna med" och var allmänt ogina. Tur att sambon är lite händig, han lyckades löda ihop kontaktblecken igen (sa att det var väl inte någon superkvalitet på orginallödningarna..).
Föräldraenheten kan stänga av sig när den känner för det. Då får vi knacka lite på den och ibland slå till den innan den går igång igen.
Ganska ofta larmar den om att babyenheten har slut på batteri (fast den står i laddaren) några gånger, sen blir det ok igen.

Har ingen erfarenhet av andra märken, så vet inte hur den står sig i jämförelse med andra.
Även om den slår av sig ibland så har den ju gett många lugna stunder i stallet, då man inte behöver springa o kolla i vagnen stup i kvarten.

Så har aldrig våran gjort - när vi tappade sönder den fick vi lämna in för lagning och lånebabyvakter under tiden. (vi tappade den för en trapp så det var inte konstigt den gick sönder).

Den har aldrig slagit av eller larmat om slut batteri om det inte varit slut vilket i stort sett aldrig hänt trots flera timmars användande varje kväll. Vi kanske fick ett bra exemplar el ni ett måndagsexemplar?
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Bra med fler erfarenheter, vill höra både bra och dåliga. Men så klart finns det bra och dåligt med alla sorter :p

Läste att supernovan kan tappa framhöljet på ena sändaren, har det hänt ngn av er??

Nej - det har inte hänt och då har vi inte hanterat den helt varsamt genom åren.
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Jag är inne på min andra SuperNova (skaffade den första för 3,5 år sedan när först dottern föddes. Då var det dock förra modellen - svart med lång antenn). Sedan några månader har jag en begagnad SuperNova av silvermodell.

Jag är jättenöjd, men lustigt nog stökar min precis som någon nämnde med att den varnar för att babyenhetens batteri är slut fast den inte är det (den varnar typ tre gånger för att sen återgå till att allt är normalt).

Sen har jag tappat dem i golvet ett antal gånger utan att det hänt något.

Vi har dock ett lite störande problem med babyenheten och det är att den dör när det visar att batteriet har två "plippar" kvar, men eftersom jag köpt min begagnad vet jag inte om det varit så från början.

Att jag har köpt ytterligare beror på att min av den gamla modellen har avbruten antenn (den har då inte så bra räckvidd längre). Men jag är annars nöjd med båda men tycker att finesserna på den Silvriga är jättebra - att skärmen lyser upp, att det går att ha vibrator t.ex är ju verkligen toppen!

Den enda nackdelen med SuperNova är att ljudkänsligheten inte är så hög - om man vill att minsta suck från bebisen ska sändas så kommer man bli besviken. Men själv vill jag inte springa för minsta suck så det utgör inget problem för tillfället.

Jag har en TopCom som någon annan skrev om också, men den gillar jag inte alls. Visserligen går det att sätta på superkänslig, men jag har haft problem att hitta en bra nivå (sätter jag den för känsligt slutar den aldrig sända när den väl börjat... :crazy:). Sen går inte min att använda medan den laddas (föräldraenheten) vilket ju är katastrofdåligt. Dessutom blir det störningar mest hela tiden och den brusar då till.

Padwico kan jag inget om, men jag skulle absolut köpa Supernovan.
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Nä behöver inte höra varje suck, tar ett tag innan hon blir arg också, så hon brukar ligga och göra pruttljud, blåsa bubblor eller sjunga, så det hör man säkert :angel:

Blir nog en super nova idag, tack för alla svar! :bow:
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Kanske för sent att skriva nu men jag skriver ändå. Vi har en padwico 923 som vi är jättenöjda med! Den har använts mellan 2-5 timmar varje dag i snart 3 år. Man kan ställa in känsligheten (oftast får jag skruva ner den för att den inte ska ta upp ALLT ljud runtomkring). Den räcker längst ner i min sommarhage (jag är dålig på att ange meter, men det är flera hundra meter i alla fall), så det är inga som helst problem att ha den här på gården. Har för mig att det finns någon annan padwico-vakt med ännu längre räckvidd, men man vill ju inte vara allt för långt bort från bebis. Även på denna ställer man bara ner babyvakten i laddaren och så laddas den (den kan vara på/användas samtidigt som den laddas om man är inne). Lyser och låter när bebis skriker. Finns även en knapp för vibrator.
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

vi har ingen babyvakt alls, utan trådlösa telefoner:idea:

Vi har med tre enheter, sen ringer vi bara upp internt, sätter hennes på ljudlöst och vår på högtalarfunktion, funkar skitbra! + att det fortfarande går att ringa in/ut!

Säkert försent svar, men kanske nån annan kan få tips ist:D
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Nej då inte för sent, hann inte väg och handla idag så blir antingen i helgen eller i nästa vecka, så fler synpunkter tas gärna emot!

Hört bra saker om padwico också... men det är som alla saker - både bra och dåliga erfarenheter finns ju!
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Men hur är det med strålningen på dem? De flesta babyvakter har ju väldigt låg strålning. Super nova ligger lägst av alla då jag köpte min och för oss var det en av orsakerna till att vi valde den
 
Sv: Vilken av dessa babyvakter?

Slänger in ett svar eftersom jag provat båda modellerna! Kanske är för sent nu?

Köpte Super Novan för att några vänner var så himla nöjda med den. Den funkade inte alls hemma hos oss. Vi har plåttak och kunde inte gå mer än 4 meter bort innan den larmade om att den inte hade kontakt. Hade den i 2 dagar innan vi lessnade och lämnade tillbaka den.

Köpte då en Padwico 903 som vi har använt mellan 4-6 timmar varje dag i 10 månader. Den är verkligen superbra! Kan gå omkring i hela huset, hela tomten och även bort till grannarna. Den kan ställas så att den blir superkänslig men "lär" sig även ljud. När det tex kommer en skata (grannarna har ett skatbo) så hör jag skatan kanske 3 gånger innan sändaren har "lärt" sig att det är ett ljud som är "ok". Dock om sonen rör sig eller låter så sänder den hela tiden eftersom det ljudet ligger så pass nära.
En nackdel är att spännet som man ska kunna sätta fast den i tex bältet är lite slappt så man tappar den lätt. Den har klarat ganska elaka fall i klinkersgolvet utan en enda skråma!

Fick veta efter vi hade köpt Padwicon att grannarna har en likadan som de använt i 3 år och fortfarande är superdupernöjda med!

Hoppas du blir nöjd oavsett!
Mvh Miks
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 756
Senast: alazzi
·
Relationer En förälder/vårdnadsperson i det här fallet. Låt mig först vara tydlig med att jag egentligen inte tycker att jag gjort något fel...
2
Svar
30
· Visningar
4 523
Senast: honung
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 511
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 825
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp