Bukefalos 28 år!

Vilken av färgerna?

Empalie

Trådstartare
Vilken av följande färger är bäst att använda i stall:
1. utomhus akrylat färg.
2. Golvfärg.

Ska man ha lack över färgen sedan och i så fall vilken typ av lack?

VÄLDIGT tacksam för svar, ska köpa färg på fredag!!!

Mvh Emma
 
Sv: Vilken av färgerna?

Vi har två olika dels Farms plastfärg och oljebaserad lackfärg. Den senare är överlägsen både vad gäller hållbarhet och när det gäller att hålla rent. Vi har faktiskt en till kom jag på. Ett av taken är målat med täcklasyr, även den oljebaserad. Funkar också bra.
 
Sv: Vilken av färgerna?

Jag har provat ute-akrylat och blev inte nöjd. Golvfärg på väggar har jag inte provat. Av en bekant som är målare blev jag rekomenderad vattenbaserad oljefärg men inte heller den tyckte jag var riktigt bra.
Riktig oljefärg har jag numera. Lätt att hålla ren och håller & fäster bra. Värd pengarna.
 
Sv: Vilken av färgerna?

Jag målade en box för en vecka sen och det luktar fortfarande så starkt...Det var oljebaserad lasyr. Det vita på väggarna däremot var vattenbaserad takfärg, nästan luktfritt.
 
Sv: Vilken av färgerna?

Oljebaserad lackfärg är det enda som funkar bra tycker jag. Typ alkydoljefärg som du målar på tex husfasader och snickerier.

mvh Eva
 
Sv: Vilken av färgerna?

Oljebaserad lackfärg är det enda som funkar bra tycker jag. Typ alkydoljefärg som du målar på tex husfasader och snickerier.

mvh Eva

Detta har vi i vårt stall och vi är mkt nöjda. Tvättar man av det (vilket är lätt) så ser det fortf nymålat ut efter fem år. Teknos alkydoljefärg för fasad. Inte billig dock. 9 liter bruten färg kostar numera bortåt 1300 kr. Täcker 5-10 kvm/liter.
 
Sv: Vilken av färgerna?

Utomhus Akrylatfärg (vattenspädbar) är vad färghandlarna rekommenderat mig att använda i stallet. Det använder jag alltid och stallet håller sig snyggt. Beckers använder jag. Tror det är halvblank. Den är lätt att torka av och sitter väldigt bra. Är väldigt nöjd med detta. Gallren däremot målar jag med Hammarlack. (önskar det fanns vattenspädbar färg som funkat lika bra på gallren, men än så länge har de inte uppfunnit det. Tycker inte om oljefärg)
 

Liknande trådar

Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 461
Senast: monster1
·
Hemmet Jag har lånat en varmluftspistol och tänkte att jag skulle ta bort all färg från mina pardörrar med den. För att förhindra att det...
2
Svar
36
· Visningar
2 623
Senast: MiaMia
·
Hemmet Är det ngn här som är duktig på färgkoder? Jag håller på att fundera ut vilken färg vi ska lacka om köksluckorna i och har målat 2...
Svar
7
· Visningar
724
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 898
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp