Bukefalos 28 år!

Vilken bisyssla har du?

danilo

Trådstartare
För snart tio år sedan (wow - jag är numera gammal :angel:) skrev jag ett inlägg här som handlade om vad man kan göra för hästrelaterade bisysslor för extraförsörjning på en gård. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=497707&highlight=bygga+hinder

Det vore väldigt spännande att ställa samma fråga idag, och se vilka svar ni ger!

Frågan är alltså, vad kan man ha för bisyssla för att dra in några extra slantar till sin hästverksamhet? Vad gör du, eller vad kan du komma på för idéer? Det kanske är p.g.a. att ekonomin inte räcker till, eller för att du vill dra ner på ditt "vanliga" jobb och få variation.
 
Sv: Vilken bisyssla har du?

För snart tio år sedan (wow - jag är numera gammal :angel:) skrev jag ett inlägg här som handlade om vad man kan göra för hästrelaterade bisysslor för extraförsörjning på en gård. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=497707&highlight=bygga+hinder

Det vore väldigt spännande att ställa samma fråga idag, och se vilka svar ni ger!

Frågan är alltså, vad kan man ha för bisyssla för att dra in några extra slantar till sin hästverksamhet? Vad gör du, eller vad kan du komma på för idéer? Det kanske är p.g.a. att ekonomin inte räcker till, eller för att du vill dra ner på ditt "vanliga" jobb och få variation.

Har du tid och gröna fingrar så är potatis och jordgubbar väldigt uppskattat av turister och grannar. Hade förut en liten odling och självbetjäning. Väldigt uppskattat men kräver mycket jobb. Brinner man för att hjälpa barn som har det svårt kan man bli stödfamilj nån helg i månaden eller mer. Letar själv efter bisysslor framförallt på vintern.
 
Sv: Vilken bisyssla har du?

Har du tid och gröna fingrar så är potatis och jordgubbar väldigt uppskattat av turister och grannar. Hade förut en liten odling och självbetjäning. Väldigt uppskattat men kräver mycket jobb. Brinner man för att hjälpa barn som har det svårt kan man bli stödfamilj nån helg i månaden eller mer. Letar själv efter bisysslor framförallt på vintern.

Läste fel, du skrev hästrelaterad bisyssla. Uthyrning av hästar till turister? Kräver säkra hästar och turistrikt område. Själv har jag småhästar med ponnyridning och dagridläger. Mycket turister nappar på det. Sen har jag problem att fylla vinterhalvåret med aktiviteter...
 
Sv: Vilken bisyssla har du?

Det gör absolut inget, det kan vara icke-hästrelaterat också men som passar sig på en gård helt enkelt :).

Ja det måste vara svårare att hitta saker att göra på vintern som ger någon extrainkomst...?
 
Sv: Vilken bisyssla har du?

Om man har en gård så har man ju oftast traktor med. Nu har vi egen traktor men jag vet flera bönder i närheten som hjälper folk med plogning på vintern och jag tror inte dom gör det gratis.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Den här tråden handlar om självförtroende, framtidsplanering, ekonomi och hästkunskap. Och det blir långt... Som en del kanske vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 918
Senast: IslaBonita
·
Övr. Barn Detta är inte en tråd där jag egentligen vill ha så mycket råd för hur jag ska göra för ingen kan ju egentligen hjälpa så mycket...
Svar
18
· Visningar
2 088
Senast: noble art
·
S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
156 691
Senast: Sparf
·
Övr. Hund Åhhh, jag är SÅÅÅ flyförbannad att det finns bara inte!:mad: Kan börja länka till min gamla tråd som har lite med ämnet att göra...
Svar
14
· Visningar
1 083
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Psykisk (o)hälsa
  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp