Bukefalos 28 år!

Vilken farg pa vagn?

Sunshine

Trådstartare
Morkbla, morkbla med gra rand, gra/svart eller beige/svart?

Vilket ar mest praktiskt och vilket ar snyggast?

Vagnen i fraga ar en Teutonia S4 (tvillingvagn), se www.teutonia.se

Ska inte kopa annu, kollar runt bara :)
 
Sv: Vilken farg pa vagn?

Jag gillar enfärgade bäst men eftersom jag inte är så mycket för blått när det gäller vagnar skulle jag klart välja grå/svart. Det känns som en bättre andrahandsmarknad för neutrala vagnar. Vi har just nu en grå/svart och vår liggvagn var helsvart.

Just nu är trenden starka färger, t ex orange, rött, klargrönt etc. Det kan också vara rätt snyggt, men det beror lite på vilken vagn det är. Tror en tvillingvagn skulle bli lite too much i en alltför gräll färg.

Och så hatar jag alla dessa ohyggliga foder med söta (NEJ!) nallar.
 
Sv: Vilken farg pa vagn?

Håller med ulda, enfärgat är bäst och svart eller grått passar till de flesta färger på de tillbehör man släpar med sig. Vi blev rejält trötta på vår turkosa vagn.
 
Sv: Vilken farg pa vagn?

Tillägger dock att det där med andrahandsmarknaden kan vara jättesvår. Vi fick inte mer än 2.600 för vår 1,5 år gamla Brio Nova i perfekt skick som kostade 6.000 i inköp... Hur svart den än var. :(
 
Sv: Vilken farg pa vagn?

jag hade ju också tvillingar första gången.

jag köpte först en "container" dvs en oavancerad liggvagn men som var väldigt lätt att dra och rullade bra. Jag har för mig att det var Emmaljunga. I den hade jag två liftar först och sen bara en stor åkpåse. Den hade ungarna tills de var ungeför ett år. Jag pallade upp dem så att de kunde sitta också (sen hör det till saken att barnen var rätt små i storleken). Den var billig och jag köpte beg.

Sen satsade jag på en lny sittvagn. Det har jag aldrig ångrat.
Inte minst ur ekonomisk synvinkel var det viktigt för mig.

jag tycker att de moderna tvillingvagnara ser så förbaskat klumpiga ut ! Att ha en sån kombivariant verkar jobbigt. När ungarna är klara för sittvagn vill man ha ngt smidigare än den du har kollat på.

Men jag tycker att den på första bilden hade snyggast färg. Blå med grå rand
 
Sv: Vilken farg pa vagn?

Sunshine - du kommer få så STRÅLANDE vackra bebisar att de förtjänar en så neutral enfärgad bakgrund som möjligt.

Jag tycker det ser lite plottrigt ut med en flerfärgad vagn och så filtar och barnkläder och leksaker med ytterligare färger och mönster.

Det blir färger nog ändå INUTI och runtomkring vagnen :idea:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
3 659
Senast: svea
·
Övr. Barn Vi har tre underbara barn (snart 6 ar, 4 ar och 9 manader). Efter manader av funderade har min man nu sagt att tre barn räcker och...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 775
Senast: Kattennizze
·
Övr. Katt Sambon och jag har börjat titta lite på att skaffa en sibirisk katt, då vi båda är allergiska och då jag egentligen inte är någon stor...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
16 190
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Igår blev jag lite konfunderad i en trafiksituation. Körde bil i skymning (nästan helt mörkt) på en 70-väg. En ganska "stor" 70-väg med...
2
Svar
38
· Visningar
3 043
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp