Bukefalos 28 år!

vilken gps ??

Sv: vilken gps ??

Jag tänkte mest tipsa om modellen.
Det verkar som att de säljs med kartor så då är det kanske smartare att köpa "hemma" än att få en med Nordamerikanska kartor.
Sidan är horsesdacor.
// Linda
 
Sv: vilken gps ??

Hej igen!
Nu har jag fått en Gps, en 305 blev det, med på tok för många funktioner för att jag ska förstå hur den fungerar;)
Det följde med en pulsmätare men jag tycker det är svårt att rida med pulsmätare av den typen (Vet-gate tror jag hästvarianten heter). Jag tänkte att man kanske kunde använda en som är gjord för att rida med istället och läsa av pulsen genom gps-klockan? Någon som vet om det fungerar? Skulle vara smidigt att ha allt i ett.
Sen det här med höjdskillnad tycker jag fungerar lite konstigt, den hoppar upp och ner hela tiden utan att jag rör mig.
Hoppas någon kan hjälpa mig så jag slipper läsa instruktionsboken;)
 
Sv: vilken gps ??

Delvis kl

Jag fick min 205 i torsdags =D Har fått den att fungera och har provridit 7,9 km =D Men jag får inte programvaran till datorn att fungera =S Stoppar i CD-n i datorn o det installeras som det ska står det, sen står det att man ska ansluta usb-sladden i datorn och i gps-en, sagt och gjort. Får upp ett runtime error-meddelande, har avinstallerat o försökt igen 3 ggr, men samma problem :confused: Har någon annan haft samma problem?
 
Sv: vilken gps ??

Jag vill köpa en GPS nu men velar vilken modell jag ska välja. Väljer mellan garmin 201 och 205. Jag vill inte ha pulsfunktionen för jag har redan en vetcheck från Mia så 305 är inte intressant. Jag vill kunna mäta sträcka, hastighet och medelhastighet. Vad är största skillnaden mellan 201 och 205? Tycker att 201 ser lite klumpig ut.
 
Sv: vilken gps ??

Jag har 201:an sen drygt 1 år tillbaka och är jättenöjd. Tyckte också den såg lite klumpig ut men när den sitter på armen så är det inget som märks. Bra och tydlig display. Lätt att ändra under ritt. Dock ska jag byta upp mig nu till en kombinerad, så du har PM ;)
 
Sv: vilken gps ??

Jag har inte heller lyckats få det att funka på min dator. Däremot går det fint på sambons. Mycket märkligt. Har tyvärr inte fått nån ordning på det. Om du lyckas lösa det kanske du kan rapportera hur du gjorde? ;)
 
Sv: vilken gps ??

Jag har fått iordning på det med hjälp av Garmin support i USA :crazy: (Den svenska var inte intresserad av att hjälpa mig...) Fick först en fil med mail som man skulle installera, fungerade inte ändå, då skickade de en länk med en fil jag skulle ladda ner och installera och efter det funkade det :bow:
 
Sv: vilken gps ??

Ha! Tack vare ditt tipsande hittade jag en länk på deras supportsida, och *tada!* Helt plötsligt fungerar programvaran för mig med. :D

Tänk att det var så enkelt... :angel:
 
Sv: vilken gps ??

*kl*

Ni som har 201 och 205 hur tycker ni att armbanden är? Är på väg att köpa en 205:a men tvekar lite för armbandet. Batteribyte och annat, kan man göra det i en vanlig klockaffär eller vart gör man det? Måste man lämna in den hos ÅF?

Tack på förhand // Ameli
 
Sv: vilken gps ??

Varför tvekar du inför armbandet?
Mitt är kardborre, som man fäster genom att trä det tillbaka. Tycker det är mycket enklare än med vanlig klockarmbandstyp.
 
Sv: vilken gps ??

Av just den anledningen, 201 har kardborre medan 205 har vanligt klockarmband. Känns som att 201 håller bättre och är bekvämare att rida med.
 
Sv: vilken gps ??

Jag har 205 med vanligt klockarmband och det funkar bra. Det verkar inte vara slitet heller, trots idogt användande. :)
 
Sv: vilken gps ??

Okej, har du haft din länge? Nöjd? Batteribyte och sånt...vart fixar man det?
 
Sv: vilken gps ??

Aha såg nu att det var uppladdningsbart batteri :idea:
Men hur är det med mottagning? Funkar den överallt?
 
Sv: vilken gps ??

Jag upplever att den funkar överallt =D Även inomhus om det inte är för tjocka väggar sas. Däremot funkar den inte att sätta igång om tv:n är igång, antar att digitalboxen stör gps-vågorna?
 
Sv: vilken gps ??

Hej ni som har GPS Garmin Forerunner 305.
Det fungerar fint för oss att få in data på datorn via TC - men vi vill kunna spara filerna i Windows och även göra utskrifter. Är det någon som hittat programvara för detta? Behöver dokumentationen för ett projektarbete.
 
Sv: vilken gps ??

KL

Jag har en Garmin 405 och undrar om någon vet ifall det finns pulsband till häst man kan använda till denna modell? Det finns pulsband till människa annars, nån som har en ide ifall det går att konvertera? :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 156
Senast: Magiana
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: lil-sis
·
Islandshäst Jag ska nu sälja mitt 12 åriga sto, islandssto , fin stam dock inte själv visad. Gett en avkomma, en hingst som blev jätte fin i sin...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 557
Ekonomi & Juridik Hejsan! Har som vissa känner till, andra inte, så skaffade jag mig för 6 månader sedan en liten varmblodsvalack som inte längre kunde...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp