Bukefalos 28 år!

Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

Sv: Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

Det beror ju helt på hur stort barnet var när det föddes.

Min lille som var 48 cm & 2720g när han föddes var 51 cm & 3268g vid 2 veckors ålder, alltså hade han strl 50/56.

Skulle nog satsa på kläder i minst strl 62 till en 2 veckors, då är det förhoppningsvis inte för litet.
 
Sv: Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

56 eller 62 - jag skulle nog köpa 56 men lägga med kvittot i ett kuvert så att föräldrarna kan byta :idea: för jag antar att det var till en present?

(många brukar resonera att "alla" köper små storlekar till nyfödda och tar typ 68 eller större så det har "något att växa i" - beroende på årstid kan det bli så knasigt då att de fina vinterkläderna man fått är iväxta mitt i sommaren, eller att man bara får stora storlekar av alla och inget alls som man kan använda på en gång)

ett annat tips är att fråga föräldrarna
 
Sv: Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

Tack tack! Hon var 53 cm när hon föddes, så jag antar att det är normala storlekar som gäller...
 
Sv: Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

själv skulle ja oxå tänka på att de kanske vill ha kläder som passar och inte är för stora. fråga dem du ska ge., de flesta ja känner vill ej ha kläder då det får de av alla andra.. kan tipsa om att köpa sånt set där du kan göra fot och hand avtryck i gips:angel:
 
Sv: Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

Min hade stl 56 ända tills hon var ca 4 månader. Nu har hon stl 62 ( 5 månader).
 
Sv: Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

Min tjej var 48 cm lång och vägde 3225g när hon föddes. Hon har strl 50 fortfarande (är 19 dagar gammal idag) och den storleken är stooor på henne så hon kommer kunna ha det ett tag till. 56 är som tält på henne.:D
 
Sv: Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

Jag har 3 kartonger med kläder i stl 50-62 :angel: Vissa plagg inte ens använda!

Där emot kläder i stl 62-68 har jag rikigt dåligt och kläder i stl 74 har jag nog bara 2-3 plagg.
Vi fick en massa kläder, och kvitton med så vi kunde byta.
Byta gjorde vi med en hel del plagg, de böt vi inte mot kläder i större storlekar utan amningskläder till mig!
 
Sv: Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

Det skulle min stumpa drunkna i. Hon är snart 3 veckor..

Det är som sagt lite olika :)
Strl 62 hade Jonas även om han inte var så lång, antar att hans bredd fyllde ut resten ;)

Just nu är han ca 71 cm men ändå har han på sig ett par byxor i strl 80 (1år) som sitter perfekt! Han är endast 7 mån ännu.

Sen hade han vissa bodys i strl 56 ganska länge, även när han "var för lång". Beror på vilket tyg de är gjorda i.

Dottern hade strl 56 tills hon var 4-5 mån, men då var hon ju oxå 40cm lång och vägde 1850g när hon föddes.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

Min hade stl 56 ända tills hon var ca 4 månader. Nu har hon stl 62 ( 5 månader).

Och vår hade stl 50/56 i ungefär 1 månad. Nu har han ungefär stl 68 eller 74 (beroende på märke på kläderna) - 6 månader gammal.

TS: Så olika kan det alltså vara!
 
Sv: Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

Och vår hade stl 50/56 i ungefär 1 månad. Nu har han ungefär stl 68 eller 74 (beroende på märke på kläderna) - 6 månader gammal.

TS: Så olika kan det alltså vara!
min dotter drunknade i strl 62 första månaden o ch en bit in i andra (lite beroende på märke - en tröja från pop åkte vi och bytte från strl 62 till strl 68 när hon hade 56 i andra kläder och den gick ändå inte på henne) och hade strl 86 - på bredden - när hon var 6 mån, de var däremot alldeles för långa... sen hade hon strl 86 i ett år medans hon växte på längden bara typ... så det är jätteolika!!
 
Sv: Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

Tack tack! Hon var 53 cm när hon föddes, så jag antar att det är normala storlekar som gäller...

Jason var 54 när han föddes.
Han hade strl 56 hem frånn bb och nån dag, sen var det 62 som gällde.
Det är otoligt olika från barn till barn, så det bästa är väl att fråga föräldrarna vilken storlek han behöver på kläder.

När Jason var liten föredrog jag att få kläder som var en storlek större än vad han använde. Då han växte fort så visste jag att de skulle snart växas i, och den storleken som användes var snabbt för liten.
 
Sv: Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

Emil var 49 cm & vägde 2780 gr då han föddes. Vi hade med oss 50/56 på BB, det drunknade han i. Så vi fick köpa lite plagg i 44 som han hade första veckorna. :D Sedan kunde han ha 50/56 tills han var ungefär 3 månader.
Från 3-6 månader hade han 62/68.
Nu är han 7½ månad, för 1 månad sedan var han 70 vm & vägde 8300 gr, har nu 74/80 på kläder och har haft det sedan han var 6 månader.
 
Sv: Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

Min lilltjej (nu 9 veckor) hade 44 de första tre veckorna, och 50 i ytterligare drygt fem, och har således bara nyss gått över till 56, men använder fortfarande en del 50-plagg... Och hon var 48cm 3250g när hon föddes. Väldigt varierande storlek på bebisar och kläder med andra ord ;) Ska bli spännande att se hur det fortsätter..
 
Sv: Vilken klädstorlek har ett två veckor gammalt barn?

När Li var två veckor simmade hon i stl 50/56.
vi har precis bytt till 62 och nu är hon 6 månader gammal. :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 473
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
16 898
Senast: Fibusen
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har överlevt cancer två gånger. Varit gift och har sju barn. Nu ska travprofilen Anders Lindqvist, 71, hitta kärleken i...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
10 223
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Försäkring
  • Bilsätesskydd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp