Bukefalos 28 år!

Vilken klubb??

W

Warhammer

Hejsan!!
Jag tävlar för en helt värdelös ridklubb. Tycker jag iallafall och jag är nog inte ensam om det. :mad:
Det finns inget ponnylag i hoppning men bara ett i dressyren och det är första året dom har det...jag som tävlar upp till LA i hoppningen skulle vilja vara med i ett ponnylag.....det blir ju roligare mm.
Dom ordnar bara en tävling per år och det är en lokal hopptävling lr jo små tävlingar som KM och sånt.Men inget annat. Dom bryr sej ingenting om dom tävlande i klubben.
Fast det kanske jämt är så här överallt? :confused:
Jag har funderat på att byta klubb...
Men kan man bara byta klubb?
Vilken klubb tycker ni är bra i Västmanland eller i norra södermanland?
Hur skulle ni göra?
Skulle ni bara låta det vara och forsätta tävla för den klubben?
Skulle ni byta klubb?

Vill ha så många svar som möjligt :bow:
 
Sv: Vilken klubb??

Du kan bli medlem i en ny klubb när du vill och tävla på deras klubbtävlingar, däremot så kan du inte byta klubb att tävla för hur som helst om du har licens, speciellt om du redan har hunnit tävla för den gamla klubben i år. Den klubb du vill byta från måste då skriftligen godkänna att du byter klubb och den nya ska intyga att du har betalt årets medlemsavgift.
När det är dags att skaffa ny licens nästa år kan du enkelt byta klubb, det är bara att gå till den nya klubben istället mnär du ska hämta licensunderlaget.
 
Sv: Vilken klubb??

Oki...då får jag väl byta klubb då vid nyår när jag förnyar min licens.
 
Sv: Vilken klubb??

Är det en liten klubb så kanske de inte har råd med mer? Alt. inte har tillräckligt med folk för att ordna lag eller tillräckligt med friviliga för att ha fler tävlingar?

Jag är med i en liten klubb, där samma personer "alltid" ordnar de tävlingar vi haft, vilket blir en hel del jobb för de som verkligen hjälper till, till slut är det inte kul längre och dessutom ska det helst gå med en liten vinst.:) Man får helt enkelt jobba arslet av sej..Däremot vill alla ha tävlingar men inte alla är beredda på att hjälpa till.

Skulle jag vara du skulle jag byta klubb till nästa år till en som har tex ponnylag, om det är det du vill. (Och det verkar det ju va;))
 
Sv: Vilken klubb??

jag skulle se till att byta klubb inför nästa år, till en som har lag och sånt som du vill rida
 
Sv: Vilken klubb??

det jag önskar är att det ska finnas dressyr klubbtävlingar, dom har i km men inte i klubbtävl.
 
Sv: Vilken klubb??

Är detta verkligen en islandshästklubb?

Om inte så tycker jag inte det är konstigt att prioriteten är låg på dressyr och hopptävlingar. Islandshästklubbar finns ju liksom för att driva islandshästtävlingar framåt, inte vanliga ponnytävlingar...
 
Sv: Vilken klubb??

Jag skulle lätt byta klubb! Har precis bytt klubb pga att de var alldelses för långt att åka, och min nya klubb har inget dressyrlag, men däremot typ 2 - 3 hopplag. . Men vi är några som ska försöka få igång ett dressyrlag nu till hösten! :)
 
Sv: Vilken klubb??

Båbbe skrev:
Är detta verkligen en islandshästklubb?

Om inte så tycker jag inte det är konstigt att prioriteten är låg på dressyr och hopptävlingar. Islandshästklubbar finns ju liksom för att driva islandshästtävlingar framåt, inte vanliga ponnytävlingar...

Nej det är inte en islandshästklubb
 
Sv: Vilken klubb??

Till att börja med så ställ dig själv frågan hur mkt du erbjudit dig att ställa upp och vara funktionär på tävlingar?
Ofta är det ju så att de som vill ha fler tävlingar, lag eller vad det månde vara de vill ha av sin klubb, inte anser sig ha tid/lust/ork att själva ställa upp och vara med och arrangera det.
Och om alla resonerar så, då blir det ju inga tävlingar...
 
Sv: Vilken klubb??

Jomen jag hjälper till på tävlingar och sånt.
 
Sv: Vilken klubb??

Har varit i EXAKT samma sits och jag vet att det är jobbigt! Jag började träna med den andra klubben samtidigt som jag red kav rpå den gammla... efter nyår så betalade jag medlemsavgift i nya klubben och förnyade licensen, sedan var det bara för mig att tävla... :banana:

Min klubb satsade INTE ett piss på tävlingsryttarna, vi vara bara ponnyryttare. De ordnades aldrig några tävlingar. Någon klubbtävling på typ 50cm och typ en lokaltävling varannat år. Vi ponnyryttare pratade med de i styrelden och några av oss satt med i tävlingsektionen, men det fanns INGEN som hellst uppbackning från de vuxna... Kan tillägga att klubben gick konkurs efter 2år och tappade fler och fler ryttare.... :smirk: min nya klubb e toppen!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 579
Senast: fio
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 394
Senast: Habina
·
Hoppning Hejsan, ska ju skaffa ponnysar till mina döttrar nu och den äldsta vill tävla och träna i hoppning och göra en ordentlig satsning...
Svar
5
· Visningar
5 938
Senast: Speedway
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Av någon outgrundlig anledning har jag anmält mig till en hopptävling som ridskolans ridklubb anordnar. :) Jag har aldrig tävlat förut...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp