Bukefalos 28 år!

Vilken lön ska jag begära?

Jag tycker spontant att 26 är för lite. Jag hade begärt mer än 10.000 till om någon hade förväntat sig att jag skulle utföra butiksarbete, + löneunderlag, + ansvara för alla beställningar, + alltid gå att nå osv...

Jag behöver inte lägga alla beställningar men har ansvaret att de blir gjorda. Men då innebär det ju också att jag måste lära någon att beställa, vilket lär ta ett par gånger innan jag kan låta dem göra det själva.
 
Jag kommer snart att bli butikschef i butiken där jag jobbar.
Med det kommer ett stort ansvar, jag ska gå att nå sju dagar i veckan och lösa problem som ev uppstår även när jag är ledig, jag ska ha koll på att alla beställningar sköts, ha all kontakt med försäljare etc, göra löneunderlag som ska skickas till lönekontoret, lika med bokföringsunderlag, lägga scheman och ha två st anställda under mig.

Du ska begära den lön som krävs för att du ska vara motiverad att utföra arbetet, och motiverad att ta ansvaret.

Kommer en höjning av butikens resultat innebära att du får mer lön? Det är viktigt för motivationen.

En välmotiverad chef jobbar och presterar bättre, och är värd mer pengar :)
 
25 för att kunna nås alla dagar i veckan. Kommer du jobba mer än 40 timmar i veckan också på det? Även kvällstid? Riktigt uselt betalt måste jag säga. Jag har jobbat med barnskötare som haft mer än så och då är de aldrig avdelningsansvariga och jobbar endast dagtid.

Jag håller med. Tidigare jobbat i butik och många på golvet där hade runt 24-25' i månadslön. Inga kvällar, inga helger, inget ob alls. Bara en sån sak som att alltid behöva nås motiverar ju en ganska rejäl höjning i mina ögon. O_o Jag hade nog som någon annan skrev börjat på runt 30' och sen eventuellt backat ner. Under 27' ser jag som skamligt. Visst är det ju en erfarenhet rikare och man kan alltid byta jobb senare, men gränsen är hårfin mellan att acceptera läget och utnyttjas. :p
 
Handeln är en bransch jag inte kan något om alls i stort sett, men när jag ser de siffror som kommer upp i denna tråd får jag verkligen bekräftat att det är uruselt betalt. :crazy:

I och för sig krävs väl ingen högskoleexamen för att få jobb i branschen; det är väl mera "jobba sig uppåt" som gäller. Och att kunna sälja givetvis. Men ändå, 25-26tusen för ett chefsansvar där man i stort sett är totalansvarig för allt vad driften innebär för den butiken..... min första spontana tanke innan jag såg den siffran var att du skulle begära 10000 till i lön mot nu. Men det är förmodligen omöjligt i den branschen antar jag.

Om du vill vara kvar i branschen så får du väl lägga dig där du föreslår själv; kanske kan du ändå prova att lyda rådet någon gav; säga 28000 eller 30000. Men; det är verkligen ingen topplön för att vara ständigt tillgänglig på det sätt som du beskriver.
 
Handeln är en bransch jag inte kan något om alls i stort sett, men när jag ser de siffror som kommer upp i denna tråd får jag verkligen bekräftat att det är uruselt betalt. :crazy:

I och för sig krävs väl ingen högskoleexamen för att få jobb i branschen; det är väl mera "jobba sig uppåt" som gäller. Och att kunna sälja givetvis. Men ändå, 25-26tusen för ett chefsansvar där man i stort sett är totalansvarig för allt vad driften innebär för den butiken..... min första spontana tanke innan jag såg den siffran var att du skulle begära 10000 till i lön mot nu. Men det är förmodligen omöjligt i den branschen antar jag.

Om du vill vara kvar i branschen så får du väl lägga dig där du föreslår själv; kanske kan du ändå prova att lyda rådet någon gav; säga 28000 eller 30000. Men; det är verkligen ingen topplön för att vara ständigt tillgänglig på det sätt som du beskriver.
30-35 har jag bekanta som haft som bra butiksansvariga.
 
Hur stora butiker handlar det om då?
Det här är som sagt en liten butik, oftast jobbar man själv med lunchavlösare. Om nu det skulle påverka
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar på att ev söka ett jobb. Och då kommer funderingarna kring löneanspråk. Jag HATAR sånt. Senaste tre jobben jag haft så det...
2
Svar
20
· Visningar
2 350
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jobbar sen ett år tillbaka i en butik (ja alltså har jobbat i butik i över sex år, men inte i denna butik, haha). Det rör sig om en...
Svar
6
· Visningar
1 954
Senast: lil-sis
·
Skola & Jobb Mitt jobb vill skicka mig på en utbildning i gbg i en hel månad och det känns super läskigt! Jag har varit där en gång i mitt liv och då...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 080
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Det har nu visat sig att jag har fått för låg lön i ett år. För ett år sedan så fick min arbetsplats kollektivavtal inom handels. Då jag...
Svar
3
· Visningar
1 406
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp