Vilken ras/färg e mitt marsvin?

L

LoveRindi

Hjälp mig! Jag köpte ett marsvin idag, från BrommaZoo. En hona. Expediten hittade inte ehnnes stamtavla för hon visste inte vad färgen och rasen hette. Om jag kan tala om vad färgen heter och rasen så kan jag få stamtavlan. Alma är brun, en aningens ljusare i botten (bara lite lite), och lite orange på nacken. Hon är inte så mörk. Hon har röda ögen. Snälla, någon som vet? :confused:
Tilläggas aka väl att hon är släthårig, inte långhårig. Kan färgen vara 'orange agouti'? På en av stamtavlorna stod det så.
 
Svårt att säga om man inte har någon bild.
Vad har hon för uppfödarnamn så kan man luska därifrån.
 
För det första vill jag säga att det är urdåligt av zooaffären att inte veta vad det är för ras och färg på det man säljer. Och sen begära att du ska ta reda på färgen för att få stamtavlan.DÅLIGT :mad:
Den bilden gjorde inte saken lättare. Om hon har en fläck i nacken så är hon ingen speciell färg, ingen som du kan ställa ut i rasklass iallafall.
Nån form av augoti är hon säkert, och släthårig.
Du kan ju ställa ut henne i Petclass, där behöver man inte vara renrasig, om du vill ställa ut alltså.
 
Jo en sak till, marsvin är flockdjur, så jag tycker du ska köpa en hona till. Då mår marsvinen allra bäst.
Lycka till med din gris. :)
 
Bromma Zoo har vi sålt djur till förut, förlänge sen och de gav helt fel stamtavlor till fel djur så att de nya ägarna trodde att en buff var en golden och vise versa. Tur att båda marsvinen kom till samma ställe.. (Vi fick rycka ut när den ena fått livmoderframfall annars hade jag aldrig haft någonting att prata skit om :devil:)
 
Dom är två, för Bus förlorade sin kompis Doris förra veckan. Så Bus fick liksom en ny kompis! :) Jag skulle aldrig köpa en ensam!
 
Ja det var dåligt. Men jag ringde dit idag och fick prata med en marsvinskunnig. Jag förklarade henne och så sa hon att det inte fanns någon stamtavla på Alma. Hon och en till hade lämnats in av en privatperson. Men jag gillar Alma lika mycket ändå såklart! Men om stamtavlan hade funnits så hade det ju varit roligt.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Bara namn förslag ;) *Enkelt att säga *Inte allt för "stamtavle aktigt" *Vanliga men ändå ovanliga namn Min hona (en av många) har...
2
Svar
24
· Visningar
14 194
Senast: Lilldemonen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp