Bukefalos 28 år!

Vilken ras? Hoffe? Labbe? Eller annan

Hade varit intressant att veta vilken kennel du anser vara en av landets främsta :)

Nu skrev jag EN AV landets främsta. Sen är det inte jag som anser det utan det är ett antagande jag gjort utefter att den kenneln ofta nämns i bland kenneltips och bruksfolk.

Smaken är säkert som baken hos hoffe också. Det finns många som rekommenderar schäferkennlar som säljer bra och har supernöjda kunder men jag själv skulle aldrig ta en hund där ifrån :)
 
Ja det är synd man inte kan köpa där!

Håller på att leta bland vanliga uppfödare, men än verkar "vanliga" bara ha tjocka utställningslabbar tyvärr

Men även de omplacerar osv ibland. Det skadar inte att skicka en intresseanmälan till dem. Om man kan tänka sig en tik och "offra" två valpkullar så är ju det ett alternativ :)
 
Nu skrev jag EN AV landets främsta. Sen är det inte jag som anser det utan det är ett antagande jag gjort utefter att den kenneln ofta nämns i bland kenneltips och bruksfolk.

Smaken är säkert som baken hos hoffe också. Det finns många som rekommenderar schäferkennlar som säljer bra och har supernöjda kunder men jag själv skulle aldrig ta en hund där ifrån :)
Visst är det så :) Jag känner ju till de som hyllar kennlar jag inte vill ha ifrån.
 
Tycker de är lite på gränsen till små.
Så behöver de väll trimning och ganska mkt pälsvård?

Vet inte riktigt haft kompisar men de raserna och har aldrig riktigt gillat dom tyvärr.
Storleksmässigt är de i storlek med en labbe, pälsvård beror på om man är intresserad av utställning eller inte. Den Eng springer spaniel vi hade tidigare använde vi till praktisk jakt och klippte ner, jag klippte själv ett par gånger om året och borstade igenom pälsen vid behov, oftast ihop med kloklippningen.
Som sagt beror det väldigt mycket på kenneln, våran var jakt och bruksavlad och var en otroligt rolig hund med will to please men var samtidigt framåt och alltid nyfiken.
Welshen är mer högställd med tunnare uttryck, lite "flamsigare" upplever jag, men trevliga hundar.
 
Men även de omplacerar osv ibland. Det skadar inte att skicka en intresseanmälan till dem. Om man kan tänka sig en tik och "offra" två valpkullar så är ju det ett alternativ :)

Ja att ta en omplacering skulle jag kunna tänka mig om det är en ganska ung hund :)
 
Ja att ta en omplacering skulle jag kunna tänka mig om det är en ganska ung hund :)

Jag vet att det händer att en ledarhund inte blir godkänd. Utbildningen är ca 6 månoch fodervärden kan ha hunnit skaffa ny hund eller gått vidare i livet. Sällsynt men man kan ha tur :)
Men de kostar iaf ett valppris om inte mer. Hanar är kastrerade.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 902
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
5 100
Senast: YorkWann
·
Hundavel & Ras Funderar på att ge mig ut på djupt vatten och välja en ras som jag inte alls har någon nuvarande koppling till eller kontakter inom. Så...
Svar
6
· Visningar
1 116
Senast: Fisherling
·
Hundavel & Ras Tja, ni som känner mig från AoH vet att det blivit ett antal rasvalstrådar genom åren :p (vilket faktiskt varit till stor hjälp, jag...
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp