Vilken ras på hästlicensen?

P

Pepparn

Ni som tävlar traraber: Vad har ni valt för ras på hästlicensen? Jag skulle registrera mitt sto igår men det finns ju ingen ras som passar henne. Hon är ju ingen arab, inget varmblod, ingen korsningsponny - hon är ju en häst och rasen är ju inte okänd. Vad gör man?!
 
Sv: Vilken ras på hästlicensen?

Klart att du ska registrera henne som Arab Partbred!
Det vore ju kul om hon kan registreras som en "Arab Partbred" i Arabhästregistraturen! Alla med minst 12,5% arabblod kan registreras där, men du måste kunna bevisa "vem" hon är isf.

En registrerad partbred kan även vara med på klasser (både ridning och utställning) för partbred på SportCupen för araber (som har varit i Strängnäs de senaste åren) om du skulle vilja tävla annat än distans också.

PM:a om du behöver mer info!
Mvh
Anne
 
Sv: Vilken ras på hästlicensen?

Jag hade samma problem när jag skaffade hästlicensen till Novan förra året. Efter att ha läst listan upp och ner fler gånger så konstaterade jag att det enda som var möjligt att fylla i var just okänd :crazy: :mad:. Det känns helknäppt att ha en häst med helt känd stam som det står okänd på på licensbrickan och det bara för att hon råkar vara en korsning (reggad partbreed arab är arab/halvblod).
 
Sv: Vilken ras på hästlicensen?

Anne: Hon är registrerad som Arab partbred i passet. Vad kul med Sportcupen! Hade jag ingen aning om. Jag mailar dig!

Shaggy: Ja, det blir ju helknäppt! Måste ju vara fler som har detta problem med andra korsningar tycker jag. Har mailat ridsportförbundet men inte fått nåt svar. Ska nog ta och ringa dem! Måste ju finnas alternativ för oss med korsningar.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 112
Senast: hundtant
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: linlar1
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 407
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 817
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp