Vilken ras rider du distans på?

kicket

Trådstartare
Är lite nyfiken o undrar vilken ras ni rider distans på?
Antar att det mest är arab, men har förstått att det är en del travare också.
Men hur är det fördelat över raserna?
Så vad rider du för ras?
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Tidigare ett varmblod..... nu är det arab som jag hoppas komma ut med på banan!
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jag har tränat distans (ej kommit till start av olika anledningar) på två hästar. Den ena var en fjording av den lågställda typven på 138 cm och den andra ett rejält halvblod av den äldre typen på 178 cm. :p

Nu har jag ett fjordsto av den högställda typen som jag tror stenhårt på. Vi satsar mot 160 km 2017. :rofl:
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

startade mina två första ritter på arab, sedan har det varit fjording! :D Det kommer bli båda raserna i fortsättningen.
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Vad kul. Fjordning har jag inte hört talas om innan.
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Ända gången jag gjort var på en fjording, skulle gärna fortsatt på honom men han blev såld 2 dagar efter den starten:cry:
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Blir om 5 dagar ägare till min bästa ponny på ridskolan. Har tidigare tävlat i dressyr och hoppning, men tänkte i år rida nån PP eller CR i distans. Har kompisar som är intresserade så vi blir nog en skara med Connemara, Angloarab, Polskt halvblod och fjording.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Man blir igenkänd kan man säga, hehe! ;) "Och in i grinden nu kommer... Fröja och tre bruna hästar!" Haha! :D
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jag har ridit distans på fjording och korsningsponny (bland annat arab och paint i).
Blir säkert nån start med nsv också om ett par år :)
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Knapplån!
Vad kul. Jag som fått för mig att det mest var araber , travare o något enstaka hblsom gick distans.
Roligt om det är en sport för alla. Sen om alla lyckas eller inte är ju en annan sak. :)
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jag ska troligen starta en distans nästa år med mitt 21-åriga, otroligt pigga varmblod (travare här också). Det blir första distansen för oss båda :D
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jag har bara araber. Men jag har faktiskt en liten vit shettis på 85 centimeter som jag jagar ryttare åt. Han är i distansträning och jag vill gärna att han ska tävla...men ingen verkar vilja åta sig det uppdraget?
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Haha... måste vara en liten ryttare då. Lilla Aenglah kanske ...
Men hon kanske redan är lång åt honom.
Såg att du varit inne på mitt forum...jättekul! Försöker få fart på diskussionerna..
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Amen... Gud vad härligt med en shettis :love: Synd att man är..typ..eh..dubbelt så lång som är praktiskt.. :( :angel:


*kl*

Japp distans är en sport för alla som vill vara med :D :bump: Det är bland annat det som jag tycker är så underbart, att man alltid känner sig välkommen. När jag debuterade i somras gick alla runt och pratade (också vi som inte kände nån :D), gratulerade varandra, pratade om hur ritten gått, hur banorna varit o.s.v. både på tävingsplatsen och i stallet. Snacka om gemenskap :love: . Man kände sig hemma..
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Gud vad skönt! Så det ska vara o inte rivalitet o skitsnack. Sportsligt.
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Det är bara på upploppet de små hornen växer ut:devil:

Jag började distans på korsning fjording-halvblod.

Nu rider jag arab. Nästa blir också arab.

// Linda
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tråden postades av sig själv, så texten är lite knas… :o Men ja. Vi pratar ju mycket om hälsoläget bland olika raser. Man kan ju basera...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 242
Senast: Bulldoozer
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: linlar1
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 408
Senast: Fetaost
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 688
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp