Vilken ras rider du distans på?

Sv: Vilken ras rider du distans på?

Gud vad skönt! Så det ska vara o inte rivalitet o skitsnack. Sportsligt.

Konkurrens - javisst. Det är en tävling ;)
Men det är shysst, kul, man gläds med varandras framgångar också. Behöver man hjälp eller undrar något så är det bara att fråga och be om hjälp.
Jag håller med; det är så det ska vara. :love:
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jag har ett varmblodssto och ett arabsto. Med varmblodet hoppas jag starta 120km nästa år.
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Och hur går det med Bonnie? skall hon oxå ut något?:)
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jag har en korsning arab/achalteeker-korsning som jag tränar med. Och har gjort en CR med. :D
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jo då, hon är i full gång igen efter sommarens lilla "olycka". Tjurtant Viva lappade ju till henne så hon fick opereras för griffelbensbrott höger bak... Om du tar en dröm-kaka och dunkar ner näven i den, så liknar det hennes benbrott. Dum, knäpp Viva! Om allt går som det ska ska vi prova 80 km nästa säsong.
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

*kl*

Arab, men har ridit mina flesta ritter på min mammas korsning (ingen vet mellan vad..) import Belgien. Och innan det tränade jag min welsh för distans. Skulle startat CR med honom, men han skadade sig samma vecka som tävlingen skulle gå, så blev tyvär inte så.
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jag har bara araber. Men jag har faktiskt en liten vit shettis på 85 centimeter som jag jagar ryttare åt. Han är i distansträning och jag vill gärna att han ska tävla...men ingen verkar vilja åta sig det uppdraget?


Den shettisen behöver verkligen en liten ryttare som vill ut och gasa på distansbanorna. Han har ju bättre flås än samtliga araber i stallet i dagsläget gissar jag :angel:
Ingen som vill kapa knäna och tävla mini-A-ponny?
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jaa jag vet han är ju störtgrym! Två mils galopp och han fortsätter ändå som en batteridriven kanin. Se till att klämma ut din unge nu så binder vi fast h*n i sadeln!

Tally hooo!
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jag har funderat på att börja med en av mina islandshästar men hm är man inte rätt utklassad om man kommer med en sådan?? :o Sedan är det lite dålig info om distansen utanför Uppsala...
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jag ska testa med min lilla tinker/arab (troligen den korsningen dock mest tinker). Får la se om jag vågar.

Sen har min kompis ett varmblod som hon vill testa med.

//Frida
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

*kl*

Har inte tävlat ännu men tanken är att jag och min appis ska ut om några år när han har åldern inne :D han är grymt uthållig och i har läst att appisar är vanligt inom distans i usa, så några mil ska vi nog ta oss runt :p
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jag har funderat på att börja med en av mina islandshästar men hm är man inte rätt utklassad om man kommer med en sådan?? :o Sedan är det lite dålig info om distansen utanför Uppsala...

Fick ordentligt med spö av två isisekipage på en träningstävling á 27 km jag deltog i med min arabtant. De töltade på i en jämn takt hela vägen till mål :laugh:
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Korsning mellan russ och halvblod är hon. Himla mysig i temperamentet. Envisheten och motivationen finns där vilket passar mig perfekt. Kanske tar mig runt på en PP med mitt ardennersto också, vi får se om jag hittar en kortisrunda och en passande sadel (framför allt!!:eek: )
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jag har startat en 30 PP på min arabkorsning. :D
Rasvalet i mitt fall hänger egentligen inte ihop med något annat än att jag alltid tyckt att araber är så attans snygga och när jag väl fick möjlighet att köpa häst (för ca 1.5 år sedan nu - vid 30+ fyllda) fanns bara arab i mitt huvud...! :angel:

Köpte först ett arabsto som dessvärre fick "reklameras" pga pålagringar - men hon var perfekt annars!!! Sen hittade jag Bandy och då var det bara Bandy!!! :love:
På mammans sida är han helt och hållet arab. På pappans sida kommer korsningen in - det är hans pappas mormor som är korsning mellan welsh och fjording! Eftersom det är så långt bak syns det inte direkt att han är korsning, men ibland brukar jag inbilla mig att jag ser fjordingtendenser... ;) Han äter ju allt han ser, den lilla Bandyn! :rofl:
(Att vissa fjordingar gör det bygger jag på mina minnen av en fjording, Gusten, som jag red lektion för Uno Boman på som typ 10-11-åring... mitt under lektionen - gärna direkt från trav! - kunde Gusten stanna och stoppa ut huvudet mellan ribborna i paddocken för att ta sig en tugga gräs!!!! :rofl:)
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

mirrabelle - arab / conemara
Springsten - arab
Zarah - okänd korsning troligtvis arab /lippizanare
dessa 3 finns tyvärr inte med oss längre

min nuvarande är;
Coffe- Arab
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Arab, halvblod och till sommaren blir det varmblod.
I framtiden blir det dock fortsättning med araberna :)
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jag har tankar på att testa distans. Jag har en quarter och skulle tycka att det vore kul att testa lite annat än bara westernridning som vi håller på med annars.
 
Sv: Vilken ras rider du distans på?

Jag håller mig till Sven.. mitt urmysiga kallblod ....
Pappan Kallblodstravare och mamman Bruksnordis..
Han visar att även kallblod kan vara med och "slåss" i de högre klasserna..
Har t.o.m placerat sig på 120km.. och på 100km..
Så fram för mera kallblod i distans.. :laugh::);)
 

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 043
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
28
· Visningar
943
Senast: Squie
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 747
Hundavel & Ras Blev fundersam av rasvalstråd och undrar vad du hsr kompromissar med i val av ras på din hund? Vilka egenskaper var viktigast och vilka...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 434
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp