Bukefalos 28 år!

Vilken ras vill ni helst ha?

Sv: Vilken ras vill ni helst ha?

Svenskfött halvblod eller Tyskfött halvblod ^_^, lärde mig rida på eng fullblod på ridskolan, men när jag började jobba hos grannen med deras hopp hästar(både sv och tyska halvblod) så var jag fast i halvblods träsket för alltid :love:. har ett sv halvblod med ganska mycket fullblod i + tysk pappa så hon är en blandning av mina favoriter :D att hon sen är ett väldigt ehum... speciellt dominant fux sto som inte är helt okomplicerad är en annan sak :angel:
 
Sv: Vilken ras vill ni helst ha?

Jag är en hobbydressyrare som säkert kommer sluta upp med att äga ett halvblod, även om en del av mig är sugen på något annorlunda än en stor brun häst.. är dock osäker på vad! Vill ha en häst som rör sig ok men viktigast är nog att den är cool och trygg. Och helst en skimmel :angel:
 
Sv: Vilken ras vill ni helst ha?

Det är nog snarare så att det är vissa raser jag absolut INTE kan tänka mig, där min typ av häst aldrig finns.

Jag vill INTE ha:
-alla sorters kallblod, islandshäst och frieser inkluderad....
-travare
-quarter
-ingen ras eg men jag tål inte skäckar :crazy:

Annars spelar det ingen roll alls för mig eg, den typ av häst jag vill ha kan finnas inom många varmblodiga raser och fullblod, korsningar etc.
 
Sv: Vilken ras vill ni helst ha?

Jag har för tillfället en arab, trivs super! Vi klickar otroligt, båda är lika envisa, nätta, snabba och "fullföljer" varrandra. Sedan har jag otroligt bra erfarenheter av danskfödda halvblod men också tyska.
Helst skulle jag vilja ha en tysk, då hoppning är min grej och de (jag mött...) är fint byggda för det och har egenskaperna jag är ute efter! :)

Någon ras jag inte vill ha är travare (jag vet det är ett uttjatat ämne, men jag är inte fördomsfull och har inget emot travare på det viset ;) ) för att de inte klarar av det jag strävar efter, visst finns det "undantag som bekräftar reglen" men de flesta klarar inte lokal hoppning eller dressyr med placeringar ;)
 
Sv: Vilken ras vill ni helst ha?

Jag är ju lite höjdrädd av mig (:angel:) så jag föredrar Fjordhäst och Connemaraponny. Lagom stora, lagom grova och perfekta att göra lite allt möjligt med. :laugh:
 
Sv: Vilken ras vill ni helst ha?

Har varit svag för araber ända sen min första sköt-häst på ridskolan (och inte att förglömma, Lena Furbergs underbara teckningar i Min Häst) för typ 20 år sedan :p Men tyvärr är de flesta lite för små nu när jag själv vuxit på höjden.

Dock gillar jag typen, nätta, uttrycksfulla och alerta. Fast svårt att hitta sådana raser i strl 165+ i mkh.

Om jag måste göra avkall på det där med att de måste vara nätta i typen skulle jag kunna tänka mig PRE eller Frieser.

När jag var liten drömde jag även om ett riktigt nervigt fullblod av någon outgrundlig anledning :crazy:
Nu skulle jag kunna tänka mig ett fullblod, men av en ngt grövre (och lugnare :angel:) typ.

Har för tillfället en fd. travare som är riktigt trevlig och tränas/tävlas i dressyr. Väldigt känslig, lättriden och ambitiös. Gillar rasen, och kan definitivt tänka mig fler, men då MÅSTE det vara en med bra exteriör för ridning/bra gångarter.

...fast det är klart, vore jag miljonär så skulle jag nog förmodligen börja leta efter en fin halvblodsherre med tjusig dressyrstam, läromästare med massor av vinster i bagaget. Gärna skimmel eller isabell. :d

Det jag inte vill ha är grövre hästar, typ ardenner, nordsvensk, fjording, islänning (jättetrevliga dock, vi har haft sådana i familjen i många år) eller hästar/individer som är tröga eller tungridna (säger dock inte att ovan nämnda raser på något sätt är på detta viset).
 
Sv: Vilken ras vill ni helst ha?

kl

Vanligt halvblod passar bäst för mig och jag väljer gärna svenskt bla för att gynna våra svenska uppfödare. :)
 
Sv: Vilken ras vill ni helst ha?

Jag skulle vilja ha ett lettiskt halvblod. De flesta jag har traffat har varit himla bra i temperamentet och i regel lugnare an de svenska och tyska halvbloden.

Har ett underbart lettiskt halvblodssto som ar en drom pa ridbanan/ridhuset :love: . Vi gjobbar med uteridningen som gar framat men det ar inte latt nar man aldrig har varit i skogen for ;)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 566
Hundavel & Ras Min man och jag har tänkt skaffa valp år 22-23 och han vill helst ha en lakke eller malle valp som vi har haft förut, tillsammans med...
2
Svar
39
· Visningar
4 391
Senast: Milosari
·
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 968
Senast: Sixten
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 698
Senast: muslidag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp