Bukefalos 28 år!

vilken sadel???

bumbigris

Trådstartare
jag börjar bli mer och mer intresserad av AR:) Och är nu ute efter en ny sadel Spansk / portugisisk / barocksadel ja vad du nu vill kalla de , jag vet inte :confused: :rofl:.. den ska passa en stor häst med mycket manke relativt rak rygg och normalbred. jag personligen gillar sadlar med djupt säte mycket stöd och brett säte ( hoppas ni förstår vad jag menar ;) )
vad skulle ni tipsa mig om för sadel - helst inte i 20000 kr klassen :D
visa gärna bilder/ tack på förhand:bow:

Ny innom AR men med stora amitioner:love:
 
Sv: vilken sadel???

Jag har en Zaldi Lusitanus. Det är ingen "barocksadel", snarare en "modern" portugisisk vardagsdressyrsadel, som är uppbyggd som en engelsk dressyrsadel, men med kantiga kåpor och utsmyckning i stål eller mässing. Är ganska "allround" i bommen, relativt djupt säte med latex, utanpåliggande knästöd och ganska bred midja.
João Lynce har varit med och utvecklat sadeln.

http://www.rormossen.com/LUS.html

17255012.jpg


12597039.jpg


15285460.jpg
 
Sv: vilken sadel???

Jag har en Zaldi Lusitanus. Det är ingen "barocksadel", snarare en "modern" portugisisk vardagsdressyrsadel, som är uppbyggd som en engelsk dressyrsadel, men med kantiga kåpor och utsmyckning i stål eller mässing. Är ganska "allround" i bommen, relativt djupt säte med latex, utanpåliggande knästöd och ganska bred midja.
João Lynce har varit med och utvecklat sadeln.

http://www.rormossen.com/LUS.html

17255012.jpg


12597039.jpg


15285460.jpg

den såg jätteskön ut.. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
939
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: poetin
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 278
Senast: Bison
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rumsren - hur gör ni på natten?
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp