Bukefalos 28 år!

Vilken stil på stallet? (inredning)

Sv: Vilken stil på stallet? (inredning)

Snyggt med snurrat gjutjärn! :)
 
Sv: Vilken stil på stallet? (inredning)

Här är lite bilder på vårt stall som vi renoverade i somras.

p7250782_121918455.jpg

Sadelkammaren med en låda för sopsortering med plankar från den gamla panelen. Denna fick sedan ett lock och målades i samma antikgråa färg som boxarna.

sp_a0504_121918358.jpg


Boxarna, det är lite lågt i tak, men jag har inte så stora hästar heller, det är precis på gränsen.

spm_a0048_111710314.jpg


Här ser man ytterdörren från uppställningsplatsen.

sp_a0500_100300188.jpg


Här ser man vattenkoppen och kroken för vattenhink, ser lika ut fast spegelvänt på den andra sidan av boxväggen.

sp_a0496_100299922.jpg

Vi renoverade ända till sent på natten, en kväll med strömavbrott. Det löste dock med mammas gigantiska ljusstake.

p7250774_99783701.jpg


Redskapen fick superbra krokar från biltema.

Vi är otroligt nöjda med hela stallet och hästarna är glada att äntligen kunna pussas mellan boxarna. Dessutom gick de från 8-9 kvm till drygt 12. Pacmans långsida blev helt plötsligt kortsidan=) dessutom fick båda hästarna fönster i boxen vilket uppskattas mycket.

Så här såg det ut från uppställningsplatsen innan.

p1020164_99054142.jpg


Det var då tre boxar, men en var full med skräp och väggarna var helt trasiga. Stor skillnad blev det.
 
Sv: Vilken stil på stallet? (inredning)

kl

Vårat stall fanns redan när vi flyttade in men vi har målat det och så har vi byggt en väldigt stor (40kvm) sadelkammare som är mitt favvisställe kan jag säga ;)

Före:
dressyra-033_39995786.jpg


Efter:
lite dålig bild dock.. ser så mörkt ut!
prins-tcke-071_72556979.jpg


Stor och rymlig hylla i sadelkammaren:
vrdag-igen-019_81205999.jpg


rummet-o-sadelkammaren-007_98915413.jpg


hstarna-sommarhagen-064_105275131.jpg


kommer fler bild :)
 
Sv: Vilken stil på stallet? (inredning)

Och vilken stoooor och härlig box. :love: vilken härlig yta ni hade i både stall och sadelkammare, jättefint!
 
Sv: Vilken stil på stallet? (inredning)

Tack båda! Jag gillar verkligen att boxarna är rymliga, lätt att mocka med när hästen inte behöver trampa runt i allt. :D
 
Sv: Vilken stil på stallet? (inredning)

wow vilken stor sadelkammare! Min är bara en liten skrubb. Mest för att jag inte ska samla på mig massa saker... Men det fungerar inte så bra :D
 
Sv: Vilken stil på stallet? (inredning)

Det är inte lätt att hålla sig ifrån massa roliga saker ju ;)
Det är rätt smidigt nu när det blev så kallt i vinter så att hösilaget frös, vi har plats så det räcker och blir över i sadelkammaren så vi bär in det där haha :)
 
Sv: Vilken stil på stallet? (inredning)

wow vilken stor sadelkammare! Min är bara en liten skrubb. Mest för att jag inte ska samla på mig massa saker... Men det fungerar inte så bra :D

Hihi, säg den hästägare som INTE samlar på sig saker? Jag hade tex 6 olika fleecetäcken till min pojk :angel: Bara för att nämna en grej :rofl:
 
Sv: Vilken stil på stallet? (inredning)

wow vilken stor sadelkammare! Min är bara en liten skrubb. Mest för att jag inte ska samla på mig massa saker... Men det fungerar inte så bra :D

Det är faktiskt ganska fantastiskt vad mycket som får plats även i pyttesmå sadelkammare :D
 
Sv: Vilken stil på stallet? (inredning)

Man kan alltid måla väggarna! :) Våra stallväggar och dörrar och stolpar är pimpade med diverse små och stora målningar föreställande allt från omgivningar och blommor till personer och djur.

dsc_0001-2_128802098.jpg

dsc_0031_128743831.jpg

I bakgrunden syns en av de gamla stalldörrarna - nu upphängda i ridhuset
oktober-10-242b_111357268.jpg

maj-10-1189_122918716.jpg


Kanske behöver man lite konstnärlighet för de mest avancerade bilderna ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp