Vilken systemkamera?

Har ställt in följande, och tänkte justera efter hand sen om det behövs.

1/1600
F5.0 (kommer ej lägre?)
Iso 800 (testar 400 annars)

AI servo
Både raw och L

Om ngn hinner m sista minuten tips så kör ;)
Enklaste är att ha läge Av så ställer kameran in slutartiden själv och du allt övrigt. För inomhus: största bländare (=minsta bländartal) högt iso (800 eller 1600) och automatisk vitbalans (skippa egna inställningar som lysrör osv. det brukar inte bli bra ändå) och hoppa också över Ai servo.
 
Enklaste är att ha läge Av så ställer kameran in slutartiden själv och du allt övrigt. För inomhus: största bländare (=minsta bländartal) högt iso (800 eller 1600) och automatisk vitbalans (skippa egna inställningar som lysrör osv. det brukar inte bli bra ändå) och hoppa också över Ai servo.

Då testar jag det :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har börjat bli sugen på att skaffa en systemkamera igen efter att ha varit utan i ca 5 år, hade tidigare en canon eos 1000d med ett...
Svar
0
· Visningar
366
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 033
Senast: Lii
·
Fritid Nu har jag bestämt mig för att när jag sålt av en hel del saker som jag inte använder så ska jag investera i en bra kamera! Jag har just...
Svar
11
· Visningar
1 117
Senast: Flixon
·
Övr. Hund Jag har sett väldigt vackra foton på hundar i diverse trådar här på Hund.:love: Och jag kommer inte ens i närheten med att lyckas fota...
Svar
11
· Visningar
918
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp