Bukefalos 28 år!

Vilken travare är det i regel som är skimmel?

Sv: Vilken travare är det i regel som är skimmel?

Jag har sett den bilden på Tap In tidigare. Och han är sååå läcker!!:love:
Ville ha en avkomma efter honom med liknande färg, men lycka till att hitta en sån bara så där.. :crazy:.. Som ridhäst dessutom..
 
Sv: Vilken travare är det i regel som är skimmel?

Hehe.. De finns :angel:
 
Sv: Vilken travare är det i regel som är skimmel?

Ja de gör nog det..
bara att jag hade inte turen att stöta på nån när jag väl letade.. :crazy:
Det är väl alltid så. Tyvärr..
 
Sv: Vilken travare är det i regel som är skimmel?

Mmm. Man hittar på dem när man minst anar :)
 
Sv: Vilken travare är det i regel som är skimmel?

ika77 skrev:
Jag har sett den bilden på Tap In tidigare. Och han är sååå läcker!!:love:
Ville ha en avkomma efter honom med liknande färg, men lycka till att hitta en sån bara så där.. :crazy:.. Som ridhäst dessutom..

Måste bara säga att jag har en av hans döttrar, som ridhäst :banana: . Anastasia B.A....Är förresten ny här, kunde inte hejda mig när du var intresserad av en avkomma *retas*
 
Sv: Vilken travare är det i regel som är skimmel?

Hej!
Jag har en skimmel travare som ridhäst hon är nästan vit! :D
Man kan knappt se att det är en travare fålk som sett henne och inte vet att det är ett varmblid har trott det är en arab korsning. :p
Har ingen bild nu men kan lägga in en senare. ;)
Hon är nu dräktig med Progress value ser fram emot en skimmell travare. :banana:
MVH Linnea
 
Sv: Vilken travare är det i regel som är skimmel?

Wisecracker är också skimmel....
Hans mor har lämnat 14 avkommor varav 11 (!!) är skimmlar!! Där bak ligger oxå den ryska orlovtravaren. En av hans systrar som oxå verkat inom aveln har även hon lämnat skimmlar, bla Als piper...

Wisecrackers mor har även lämnat ett sto vid namn Fadette Amour som i sin tur är mor åt skimmeltravarna Lina crown och lukas gallant och Laban pershing...

Vart däremot Tapin fått sin färg ifrån kan ju diskuteras....kanske nån av stona bak i det ledet som haft en liten affär vid sidan av med nån rysk pålle... :o För han har ingen skimmelgen bak i sitt led...då måste den ligga latent hos något av stona men det där är ju en hel vetenskap....men ofta för ju skimmlar genen vidare....kollar man på travbanorna idag och ser en brun/svart skimmel så kan till 99 % lista ut vem som är far iaf .... :) å BRA är dom oxå!!
 
Sv: Vilken travare är det i regel som är skimmel?

Torg är morfar till min gamla travare. hon heter Image Wood å är flugskimmel, e Gransäter och u Anna Wood....finns en liten bild på henne på min presentation :)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 574
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 903
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 737
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp