Vilken underbar morgon

Mysgrisen

Trådstartare
Vaknar kvart över fyra. Kissnödig som bara den. Sambon snusar förnöjt. Åh..jag måste gå upp. Smyger så att inte dottern ska vakna. Vågar bara ge en liten lätt kyss på pannan. Sov gott älsklingar. :love:
Gör mig klar för jobbet och för morgonpromenaden.

Går ner för trappan, hör att min ögontjänare till bushund kliver ner från soffan...sträcker på sig...gäspar stort. Han är ingen morgonpigg hund precis.

Jaha, ska vi gå ut då, frågar jag. Han sätter sig vid dörren och väntar.

Öppnar dörren, solen strålar fast det är så tidigt. Det är ganska rått i luften och jag huttrar lite. Det uktar underbart! Hägg, liljekonvaljer och dagg.
Jag hör tuppen gala inne i hönshuset.

Börjar traska längs vägen. Bushunden springer en liten bit framför. Ibland vänder han på sig för att titta efter var jag är.

Vi lyssnar på göken som gal, och de andra fåglarna som kvittrar "god morgon".

Närmar mig göken, tittar upp i träden, kanske jag lyckas se den? Solen bländar mina morgontrötta ögon.
Bushunden funderar lite över göken som är så nära nu.

Stannar för att plocka liljekonvaljer. Känner en våt nos i nacken. "Matte vad gör du?" Åh, bushund, vad jag älskar dig! :love:

Går en bit till innan det är dags att vända hemåt. Måsarna skriar och fiskljusen ryttlar över vattnet. Dyker neråt. Ska han lyckas ta en fisk? Nej, han svävar uppåt igen.

Efter sista kurvan vill bushunden som vanligt leka. Tittar frågande på min lilla bombukett. Nej du, säger jag, den får du inte ta. Han tar en pinne istället.

Jaha, nu är vi hemma och klockan är halv sex. Dags att åka till jobbet.

Ger bushunden en puss på nosen, och jag får en tillbaka. Hej då killen, vi ses snart. Han tittar lite på mig.

Om ett par timmar vaknar nog resten av huset.

Puttrar igång bilen och är snart på jobbet.

Ja, det var verkigen en god morgon!
 
Sv: Vilken underbar morgon

Låter härligt. Och väldigt bra skrivet tycker jag. Kändes som man var med på promenaden.
 
Sv: Vilken underbar morgon

Ja nu är det minsann sommar :D
Här iaf ;)
Fick lite liknande känslor när jag kom hemåt strax efter 3 i natt... fåglarna kvittrade, solen hade sakta men säkert börjat sin färd uppåt på himlavalvet... nej usch, det är lätt att bli lite för poetiskt av sånt här ;)
 
Sv: Vilken underbar morgon

Ååå vad underbart! Just nu spöregnar det här, sedan någon gång när vi skulle tända grillen... Fast eftersom vi sått fröer i trädgårdslandet så antar jag att jag får vara nöjd och glad ändå...

...För min morgon var också underbar (bortsett från att jag vaknade av elefanten som kom hem från jobbet och skulle fixa mackor och oboy). Klev upp, jag hade ju ändå vaknat, satte mig på en fäll på altangolvet tillsammans med älsklingen (fyrbenta), samtidigt som vi båda åt frukost och njöt av att enbart höra fåglarna, träden och tystnaden. Det är verkligen livskvalitet att få bo på landet!!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh, jag är så förvrid just nu så jag vet inte vad jag ska göra. Det ska ju vara roligt att åka till stallet, men med den känsla jag har...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 936
Senast: Mineur
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 777
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Gnist
·
Avel Nu är hon borta... Men den korta tid hon fanns hos mig stal hon mitt hjärta. Och hon tog en bit med sig i sitt sista andetag! Det...
2
Svar
33
· Visningar
4 283
Senast: Maybach
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp