Bukefalos 28 år!

Rip tellun ihme

Sv: Rip tellun ihme

Beklagar förlusten. Måste vara fruktansvärt jobbigt. :cry:

Har tänkt på er ända sedan jag läste tråden i morse.

Har väl inget vettigt att säga egentligen, mer än att vi är många som känner med dig.
 
Sv: Rip tellun ihme

Beklagar förlusten av lilla Tellun Ihme.

Tänker på dig och mamma häst och hoppas att ni kan gå vidare tillsammans.
 
Sv: Rip tellun ihme

En av de sista bilderna på henne i livet. 2 dagar innan hon dog:(

31353968.jpg

Åh, beklagar verkligen... :cry:

Vet hur jobbigt det är, vårt gamla sto förlorade sin veckogamla fölunge för många år sedan, vi vet inte heller vad som var felet..

Vad fin din fölis var, helt bedårande!! :love:
 
Sv: Rip tellun ihme

Beklagar verkligen förlusten!

Det var en riktigt fin liten fölunge och jag beundrar dig som är så stark och kan skriva så fint mitt i sorgen!

Tänker på er!
 
Sv: Rip tellun ihme

Usch va jag lider med dig:(
Har själv varit där med en 4-månaders underbar fölis som dog på djursjukhuset,blev smittad av Rotavirus där.

Måste varit helt frustrerande att inte först hitta henne och måla upp alla möjliga scener i huvudet innan du till slut fann henne så livlös........

Vet inte själv hur jag tog mig igenom den svåra tiden efteråt,kändes som om inget va kul längre,men hittade till slut orken att faktiskt tycka det va bra att ha kvar mamman iallafall.

Jag vet att det inte hjälper men det blir bättre och man orkar betäcka och föda upp fler igen...

Många tröstkramar till er som är drabbade i denna jobbiga tid....:cry:
 
Sv: Rip tellun ihme

Jag har redan tagit beslutet att betäcka min Tähti igen. Till sommaren 2012 hoppas jag att det springer ett nytt underbart föl i hagen! Hon ska få vara mamma igen, för hon var den duktigaste och snällaste jag någonsin träffat!
 
Sv: Rip tellun ihme

Jag beklagar verkligen förlusten!! Jag vet vad du går igenom. Jag har varit där själv, senast för att par månader sen. :cry:
 
Sv: Rip tellun ihme

ååh, fyy vad sorligt. lilla fina Ihme..beklagar den stora sorgen !!


finns det finskhästhingstar där? eller ska du med Tähti till finland för betäckning,nästa år?
 
Sv: Rip tellun ihme

ååh, fyy vad sorligt. lilla fina Ihme..beklagar den stora sorgen !!


finns det finskhästhingstar där? eller ska du med Tähti till finland för betäckning,nästa år?

Det finns inga hingstar i Sverige. Jag kommer inseminera henne på station.
 
Sv: Rip tellun ihme

Åh så hemskt, beklagar verkligen! :cry:

Sitter här med tårar och en klump i halsen, gud så vackert du har skrivit! :love:

Massor med styrkekramar!!
 
Sv: Rip tellun ihme

Åh, nu sitter jag också här och gråter...:cry:

Kan försöka föreställa mig paniken. En eloge till dig som givit fölis en underbar plats att blicka ut över världen ifrån. Inbäddad i mammas trygga täcke, dessutom!

Massor av styrkekramar till dig!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 364
Senast: manda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 545
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 663
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 831
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp