Bukefalos 28 år!

Vilken utrustning?

attempt

Trådstartare
Jag ska/har börja träna AR med min nya pärla, som jag köpte i somras.
Jag har tidigare tränat AR och har koll på det mesta, men har fortfarande mycket, mycket kvar att lära. Det ska bli spännande att börja med min nya häst.

Nu på söndag ska vi åka och träna för en tränare, som jag tränat för förr, och jag undrar då vad jag ska ha med mig?

Ska man träna i träns, kapson, repgrimma? Väljer man det själv eller bestämmer tränaren det? Vad använder ni?
Tidigare när jag tränat har jag använt kapson för att det har vart min kompis häst jag tränat med (som jag hade på foder) , och enligt henne är det bäst med kapson. :crazy:

Första gångerna, om jag minns rätt, så tränar man bara från marken, så ingen sadel behövs ju ta med..
 
Sv: Vilken utrustning?

Använd den utrustning du har till vardags hemma och rid/jobba från marken så som du tränat hemma sen förra kursen. Det är ju trots allt den träningen som tränaren ska försöka hjälpa dig med :)
 
Sv: Vilken utrustning?

Ta med den utrustning du brukar använda (även sadeln).
Tränaren, nu vet jag inte vem du rider för men, brukar ha med sig utrustning man kan låna om tränaren tycker att det behövs bytas utrustning på något sätt så får man sedan skaffa det själv.

Ändra inget för att du ska iväg och träna. Gör som du brukar då får ni bäst utgångsläge!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 221
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 144
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 789
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 312
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp