Vilken vovve passar mig???

Sv: Vilken vovve passar mig???

Okej, trist att det inte funka för dig för det är roligt när det kommer upp en ras man själv har funderat på och skaffa nån gång! Men, det funkar inte för alla! ;)
 
Sv: Vilken vovve passar mig???

Kan du inte sätta in lite fler bilder att smälta mitt hund-hungrande hjärta med?!
Här är Hoffmann, den senaste beardisen mina föräldrar hade. En klippt beardis, som var världens goaste.
5f22.jpg
 
Sv: Vilken vovve passar mig???

Startar ny tråd - en beardistråd.
Hoffmann ser ut som en riktig filur :smirk:
 
Sv: Vilken vovve passar mig???

Jag skulle nog rekommendera Dalmatiner. De är fantastiskt fina hundar tillsammans med hästar. De "läser" hästarna på ett sätt som jag inte upplevt hos andra hundar. Sen är de väldigt lätta att ha med i skog och mark när man rider och kör eftersom de inte har någon utpräglad jaktinstinkt. Dalmatinern är en väldigt social hund som tycker om att umgås med människor, i synnerhet sin familj. De kan dock vara lite misstänksam mot främlingar och vaktar sin familj och sitt revir, utan att vara aggressiv. De skäller sällan. Dalmatinern är väldigt läraktig, atletisk och har stor uthållighet. De fungerar utmärkt med barn.
Hoppas du hittar din drömhund!
 
Sv: Vilken vovve passar mig???

måste bara lägga till att man ändå ska vara försiktig med alla hundar och hästar. min dalmatiner blev ihjälsparkad av en häst när han bara avr runt 10-11 månader. men jag håller med om att det är en härlig ras!
 
Sv: Vilken vovve passar mig???

Det var han! Frid över hans håriga minne!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 283
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 588
Senast: Roheryn
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 538
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
4 011
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Engelsk grammatik
  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp