Bukefalos 28 år!

vilket är ekipge nummret?

C

clarence_1905

nu har stratlistorna till tävlingen på söndag kommit upp. på starlistorna står det ett nummer efter ekipaget, men i ponnyförteckningen står det ett annat nummer före ponnyns namn.. :confused: vilket nummer är mitt ekipagenummer då?? blev lite förvirrad nu..
 
Sv: vilket är ekipge nummret?

Det brukar ju vara samma nummer...
Fråga när du kommer dit.
Rider du flera klasser så kan du ju kolla om ponnyn har samma nummer i båda klasserna.
 
Sv: vilket är ekipge nummret?

menar du nummret som du ska ha nummerlappen, isåfall är det ju ponnyns nummer som står i hästförteckningen och det är samma i alla klasser som du och den ponnyn ställer upp i. Att det har ståt ett nummer efter ekipaget på startlistan har jag aldrig hört talas om eller set, bara nummeret som står förre ekipaget som givetvis är startnummret.
 
Sv: vilket är ekipge nummret?

såhär står det i startlistorna:
LC
Karoline Ropponen, Clarence du Bois (21)
LB
Karoline Ropponen, Clarence du Bois (21)

i ponnyförtecknigen står det:
18. Clarence du Bois

I'm confused..:confused:
 
Sv: vilket är ekipge nummret?

joo precis, nummret som jag ska ha på nummerlappen!:p
 
Sv: vilket är ekipge nummret?

låt oss säga att du har med dig hästarna Abbe (11), Bella (15) och Cleo (23), numret efter hästens namn är således hästens nummer för att man ska skilja på din Bella och de två andra (Bella (16) och Bella (17) ) som också tävlas..

Men DU har ett annat ekipagenummer som är ditt+hästens nummer, dvs 21 i det här fallet.. för samma häst kan juh ridas av två olika ryttare på samma tävling, t.ex om du bara vill hoppa LC, och din kompis ska starta LB, då får du och din kompis olika nummer trots att ni rider samma häst..
 
Sv: vilket är ekipge nummret?

21 skulle jag tippa på :)

hästen är kanske nummer arton i nummerordningen?
 
Sv: vilket är ekipge nummret?

jaa det är så jag har tänkt hela tiden också, men sen började min kompis undra o då blev jag osäker...:crazy:
men tack så mycket för hjälpen!
 
Sv: vilket är ekipge nummret?

BeastieBabe skrev:
Men DU har ett annat ekipagenummer som är ditt+hästens nummer, dvs 21 i det här fallet.. för samma häst kan juh ridas av två olika ryttare på samma tävling, t.ex om du bara vill hoppa LC, och din kompis ska starta LB, då får du och din kompis olika nummer trots att ni rider samma häst..

det beror ju på vilket dataprogram man använder och hur häst/ponny är kopplad.

står det olika .. fråga i sekretariatet när ni kommer fram.

lätt att det blir fel. att man lägger ut startlistor med hästnummer innan man lagt förteckningen i rätt ordning mm.
 
Sv: vilket är ekipge nummret?

Så är det aldrig på ngr tävlingar där jag tävlar, då är det ett hästnummer som står i hästförteckningen o är det nummret man ska ha på nummerlappen och sen har man ju givetvis ett startnummer som bara visar när man startar.
I vilket område tävlar du? Kanske är olika beroende på vart man tävlar.
 
Sv: vilket är ekipge nummret?

gävleborg, men det borde väl samma runt om hela landet? :crazy:
 
Sv: vilket är ekipge nummret?

Nej sånt har jag aldrig vart med om här jag tävlar (västra götaland)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 996
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 853
Senast: zassoo
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 341
Senast: Cattis_E
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp