Bukefalos 28 år!

Vilket djur har bajsat?

Sv: Vilket djur har bajsat?

Någon som vet hur björnbajs ser ut mitt i sommaren ungefär? Liknar det alls de högar jag fångat på bild? :confused:

*vettskrämd BR som har björnfrossa och är rädd om hästarna som står ute här dygnet runt i skogshage*
 
Sv: Vilket djur har bajsat?

Googla, borde finnas något. Eller så ringer du något jaktlag, de brukar ha koll på sådant!
 
Sv: Vilket djur har bajsat?

Gör det något om jag lånar tråden lite? :crazy:

Jag har sett 2 bajshögar precis på våran grusväg.
1 nere preciiis utanför stallet och en precis utanför våran grind in till huset.
Det var svarta högar, ungefär som från en liten/mindre hund, men med vad jag tror var körsbärskärnor i den ena.
Kan det vara grävling?
Eller räv?

Jag vill vare sig ha grävling eller räv precis vid knuten.
Räv är inte så farligt, men grävling känns mindre trevligt med tanke på hur griniga de kan vara om man råkar stöta på dem.

Såg en grävling i vintras rusa från våran gård ner emot maskinhallen.

finns det något man kan göra som håller grävlingar borta?
Något de ogillar?
Är mest rädd för att de ska ha bo eller ett utsatt ide någonstans i alla våra byggnader på gården.
 
Sv: Vilket djur har bajsat?

Låter som räv.. Rävskit ser ut som en blandning mellan katt och hundskit och har ofta bär i skiten.

Vet inte hur man håller grävlingar borta..
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
482
Senast: Sirap
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 395
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 414
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 490
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp