Bukefalos 28 år!

Vilket fästingmedel ska jag ge min katt?

Martina_m

Trådstartare
Snart är det sommar, och då vill jag vara förberedd med vad jag ska göra i fästingfrågan. Jag har aldrig haft katt tidigare och alltså ingen aning om vilka alternativ som finns.

Katten är ett år, kastrerad hane. Vi bor ute i skogen på en gård och han går ut och in som han vill.
Vad använder ni till er katt?
 
Jag har Frontline på mina katter, eller annat märke med samma aktiva substans, fipronil. Har aldrig haft några problem.
Har det på hunden också.
 
Jag har också Frontline på mina katter.

Men jag väntar och hoppas på att bravecto ska komma till katter också
 
Använd absolut inte pyretrinbaseratde medel på katt! De kan få svåra nervskador och i värsta fall dö.. Så ta inte hunden eller hästens medel till katten, köp ett som är godkänt för just katt.
 
Vad finns det för alternativ om man har små barn och därför vill undvika starka bekämpningsmedel?
 
Jag använder frontline på mina katter som får mycket fästingar annars, och det funkar bra. inga reaktioner. Jag använde ett annat billigare medel i likande förpackning men då fick de fästingar ändå. så jag slutade med det.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 869
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 961
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag har ju två katter och bor på gård, men än så länge är de innekatter. Båda kastrerade, en hona på 2 år och en hane på 9. Hanen är en...
Svar
3
· Visningar
632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp