Bukefalos 28 år!

Vilket landskap?

Sv: Vilket landskap?

haha, då man startar en sån här tråd dyker djuen upp :angel:

idag såg jag en liten falk/hök till. alltså har jag sett två på kort tid, det borde vara mitt rekord..

eller 3 nu när jag tänker efter..
ormvråk
tornfalk
okänd :p

någon som kanske vet vad det kan vara för falk/hök? var otroligt liten, satt på en tel ledning :)
 
Sv: Vilket landskap?

Nog finns det både igelkottar och en massa andra djur i västernorrland :D

hur ska man få syn på en sån då? :confused: skulle bli överlycklig av att se en "kotte" :D

försökte googla för ett bra tag sedan. för att kanske ta reda på hur jag skulle göra för att kanske få se en kott. men jag kommer ihåg att jag fick upp en hemsida med tama igelkottar som man kunde köpa :angel:
 
Sv: Vilket landskap?

hur ska man få syn på en sån då? :confused: skulle bli överlycklig av att se en "kotte" :D

försökte googla för ett bra tag sedan. för att kanske ta reda på hur jag skulle göra för att kanske få se en kott. men jag kommer ihåg att jag fick upp en hemsida med tama igelkottar som man kunde köpa :angel:

Komma på kaffe i skymningen på min balkong, då tassar igelkottarna fram utanför. Ibland kan man få se en hel familj...himla mysigt.

Desvärre inte lika mysigt att hitta dem döda dagen efter på helgerna då det är en massa fulla snorungar ute som visst lider brist på fotbollar eller vad deras problem nu är:eek::mad:
 
Sv: Vilket landskap?

Jag bor i nordöstra Uppland (vid kusten) och här ser man dagligen en massa olika djur t.o.m. i de centrala delarna av staden där jag bor :D

Harar
Rävar
Rådjur
Änder
Svanar
Kanadagäss
Fiskmåsar
Skrattmåsar + en massa andra sjöfåglar som jag inte kan namnet på
Igelkottar
Fasaner
Älgar, även om jag inte har sett en själv men det finns
Vildsvin
Björn fanns en bit härifrån en gång men det hör ju inte till vanligheten direkt
Varg lite då och då
Diverse äckliga småkryp och reptiler ;)

m.m. m.m.

En liten svan som jag fotade här hemma förra året :)
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_28/21720000-21729999/640x480/21725943.jpg?0
 
Sv: Vilket landskap?

Skåne, södra skåne.

Vi har ju inkörsporten för samtliga flyttfåglar. Dvs under några veckor per år kommer det svinovanliga/udda fåglar hit i massor. Vardagsdjurlivet är fasaner, harar, råddjur, räv, glador, råkor, falkar/örnar, (vildsvin och hjort) om man bara ser till vilda djur då :p För annars är det ju en hel del hästar och kor, men också får, getter och just här, lamadjur :p


Dessutom slipper man de kalla snötäckta vintrarna som varar 6 månader :p Snö kommer visst och lite kallt blir det väl men bara under några veckor om året. Sen är det gräsmatta vintern igenom, den hinner aldrig vissna ner :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vilket landskap?

Östergötland... vid vättern... här finns sjukt mycket djur o fåglar o en hel del fladdermössarter som inte finns någonannan stans i sverige...
Det häckar ett örnpar just runt knuten, idag såg jag tranor på min morgonpromenad, svanar, falkar är vanliga, gröngöling och miljoners (nåja) andra fåglar jag inte har någon aning om vad de heter.
I vintras såg vi spår av grävling, rådjur och flera små mårddjur.. sprang en rätt igenom kohagen när jag var ute i trädgården...
Igelkottar i stallet...
Harar och rävar finns det gott om... :)
Så runt vättern är mitt tips... :) Det finns massa sjöfågel oxå...
 
Sv: Vilket landskap?

kl

som jag skrev tidigare. nu dyker alla djur upp helt plötsligt. speciellt fåglarna :love:

Jag låg i sängen och gosade med katten och så hör jag ett skrikande ljud.. likt en rovfågel så klart. jag springer ut på balkongen och ser två fåglar. stora!

och det är två ormvråkar :love:

Och dom verkar ha ett bo uppe på berget som jag gick upp för förra sommaren..nu är jag glad. jag ska upp på berget och fota, speciellt om dom har ett bo :love:

tror jag ska ta en tur det redan ikväll. önska mig lycka till :angel:
 
Sv: Vilket landskap?

på sånna ställen skulle jag nog bo på. men skåne känns inte så lockande :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
Svar
15
· Visningar
1 984
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
32
· Visningar
2 781
Senast: Elo
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
791
Senast: ptr
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 516
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp