Bukefalos 28 år!

Vilket material på bett??

M

music

vilket material på betten föredrar ni av tex sweet iron, rostfritt, mässing, syntet m.m. och varför?
 
iiiih! Svårt fråga... Puckobrud som man är...Jag har just nu ett tredelat mässingbett...hade tidigare ett tredelat sweet iron med mittdel i koppar...han verkar helt enkelt trivas bättre i dessa två material...hade ett vanligt tredelat men han trivdes inte alls!
Jag har anpassat mig efter honom.
 
Jag tycker att det är huvudsaken att bettet är gjort av samma sorts metall.. vanligt sortfritt stål, eller "happy mouth syntet" gillar jag. :)

De bett som de har blandat olika metaller i( tex sweet iron ) har jag haft lite funderingar om.
De är ju som att stoppa ett batteri i munnen :crazy:

Det är ju olika laddningar på olika metaller och då blir det ju en elektrisk spänning mellan dem.( prova själv )


De påstås få igång salivproduktionen hos hästen och det kan jag tänka mig.. vissa hästar kanske till och med gillar de.. men jag tycker i af att det känns obehagligt. :smirk:

Sen tror jag inte ett man får tävla, i alla fall inte i dressyr, med bett med olika metaller. ( :confused: )
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver fylla på mitt lager med vinterridbyxor och vill ha era tips! :D Önskvärt är högre midja och gärna softshell/annat lätt...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
10 956
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 093
Senast: tuaphua
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 510
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp