Bukefalos 28 år!

Vilket tryck i hjulen??

tinafinis

Trådstartare
Ja, det var min sambo som undrade det.
Han sköter pumpningen för jag är livrädd att jag pumpar så det smäller (så det bli alltid för lite).
Trycket i 19 tums speedcarthjul, vad ska det vara tros?

Hej hopp
 
Sv: Vilket tryck i hjulen??

jag brukar pumpa tills de är stenhårda.... Har speedcarthjul på min rockard och jag vill att de är hårda nog att inte "slå igenom" om jag råkar köra över något ojämnt.

solklart svar, va? ;)
 
Sv: Vilket tryck i hjulen??

Ja det var det.
Jag tyckte de var konstigt när sambon frågade för det hade jag inte en tanke på om det skulle vara något speciellt tryck i hjulen. Tänkte de e bäst att fråga här!
 
Sv: Vilket tryck i hjulen??

Jag har en såndär tryckmätare till vår kompressor, så jag kan försöka komma ihåg att kolla vad det är för tryck när jag är nöjd med däcken.
 
Sv: Vilket tryck i hjulen??

Tar hjulet till macken och lägger i ca 1,5kg tryck hjulet skall inte ge vika när du "ställer" dig på däcket. Alltså lutar dig och lägger nästan hela din kropps vikt på däcket.
Detta på hjulmakarn hjul på en Grafströmms vagn. Vet inte riktigt hur det är på andra hjul men dom ska vara lika tycker jag.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 741
Senast: cewe
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 841
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
711
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 786
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp