Bukefalos 28 år!

Vill bli gravid!!!!

P

petra73

Vi har försökt bli gravida nu i fem månd o de händer ingenting!!! Har en tjej på fyra år innan o me henne small de bara till direkt. Trodde ju så klart de skulle bli lika lätt denna gången:( ( Ska tillägga att de inte e samma pappa nu ) De kanske inte e lång tid kan man tycka, men för mig känns de som en evighet:(. Blir lite deppig o e rädd att vi inte kan få ngr barn tillsammans vi har varit ihop i fyra år, o vill ju så gärna att min tös ska ha ett syskon:). Ville bara skriva av mig lite här, behöver lite stöttning :cry:....MVH..
 
Sv: Vill bli gravid!!!!

Om du har ätit p-piller eller andra hormoner så är det ju inte alls ovanligt att det dröjer lite. För mig och min kille tog det nästan två och ett halvt år innan det tog sig, och då hade jag ändå inte ätit några p-piller eller något sådant. Men det är ju lika jobbigt varje gång man får sin mens för det. Hoppas det tar sig snart i alla fall!
 
Sv: Vill bli gravid!!!!

Om du har ätit p-piller eller andra hormoner så är det ju inte alls ovanligt att det dröjer lite. För mig och min kille tog det nästan två och ett halvt år innan det tog sig, och då hade jag ändå inte ätit några p-piller eller något sådant. Men det är ju lika jobbigt varje gång man får sin mens för det. Hoppas det tar sig snart i alla fall!

Ja har haft en sån där stav under skinnet i armen, kommer inte ihåg vad den hette? Men dom sa att de går ur kroppen på en veck eftersom de inte går i blodet...ja vet inte??
 
Sv: Vill bli gravid!!!!

Ta det bara lugnt, och tänk inte så mycket på det! 5 månader är inte så länge (fast det känns säkert så för er)

Lycka till!:D
 
Sv: Vill bli gravid!!!!

Det är ju väldigt olika. Och att det tar lite tid behöver nödvändigtvis inte betyda att något är fel.

Ja och min förra kille hade oskyddat sex i 1½ år utan att jag blev gravid. Jag tänkte ju då att det är fel på honom, eller så är det fel på mig. Men strax efter att vi gjort slut blev hans nya tjej gravid!

Och när jag väl slutade med p-piller ihop med min nuvarande sambo tog det 3 månader att bli med barn..

Jag har aldrig "försökt" att bli gravid, utan helt enkelt bara slutat skydda mig...

Vet inte riktigt varför det var så,, det är nog slumpen :p
 
Sv: Vill bli gravid!!!!

"inte samma pappa"

Om det drar ut på tiden så börja utredningen med ett spermaprov. Snabbt och effektivt sätt att kolla upp ifall ni har sämre förutsättningar tillsammans än du hade förra gången. Du vet ju att du kan bli gravid :)

För mig var det tvärtom. Den första var en provrörsbebis och jag höll på att stryka med på kuppen innan han blev till. Den andra (med en annan pappa :angel:) tog på första skottet så mensen hann inte ens komma gång :o
 
Sv: Vill bli gravid!!!!

Mina kompisar fick vänta i 9½ år på syskon till sin dotter. Men sen kom det två stycken med 1 års mellanrum.
 
Sv: Vill bli gravid!!!!

Tack för alla svar:) Nu har ja precis gjort ett gavidtest, sånt man köper på apoteket o de va ju så kart negativt:(. Har gott över mensen fyra dagar o har alla symtom som ja har när ja får mens. Kan man lita på dom där testen, e de ngn som har mkt erfarenhet av såna test?....
 
Sv: Vill bli gravid!!!!

Testen är pålitliga på så sätt att om de säger att du är gravid, då är du gravid. (Eller så har du precis fått missfall.)

Men säger de att du inte är gravid, så kan det betyda att du är en låghormonare så att testet inte kan visa att du är gravid förrän efter flera veckors graviditet.

Ta det dock lugnt med förhoppningarna, det är inte så vanligt med låg-hormonare, de flesta visar testet rätt på.
 
Sv: Vill bli gravid!!!!

testa ägglosninsgs test, det funkade för mej
blev gravid med en gång när vi provad med det, vi hade försökt i 6 år dock ej helhjärtat hela tiden.

Lycka till
 
Sv: Vill bli gravid!!!!

testa ägglosninsgs test, det funkade för mej
blev gravid med en gång när vi provad med det, vi hade försökt i 6 år dock ej helhjärtat hela tiden.

Lycka till

tack så mkt , de ska ja göra....Kram
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 329
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 209
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp