Vill höra eran åsikt om Libero Touch blöjorna.

Ni som använt eller använder dom, har ni varit nöjda? Om inte? Varför?

Vi använder bara touch.
Provade libero new born en gång när touch inte fanns att köpa på den affären vi handlade.
Men dom kändes mycket plastigare.
Samt förr när ungen bajsade i sömnen utan att väcka mig så märkte jag tydligare att new born fastnade mot hans rumpa med bajset men det gjorde inte touchen.

Dom håller tätt länge, aldrig ett läckage fast sonen sover upp mot 10 h/natt. blöjan är full till max men sonen torr! :)
 
Tack för era svar!

Då är det nog så att blöjan inte är gjord för vårat barn. Vi provade nyligen denna blöjan då den sades vara mjukare och det behövdes under rådande omständigheter så vi tog denna istället för Libero Comfort som vi vanligen använt.

Men vi har haft ett _helvete_ med blöjan!
Varenda en har läckt igenom :arghh:
Vi har varit nära att slita vårat hår och jag har aldrig någonsin tvättat så här mycket kisskläder i mitt liv tidigare. Vi är inte heller nybörjare på blöjor då det är tredje barnet så vi har använt en del genom åren men det här tog priset.
Vi tycker inte den satt speciellt bra heller och definitivt inte värt sitt pris så vi byter till något annat. Vi vågar inte gå tillbaka till Comfort ifall det är så att den blöjan hjälpte till att ställa till det på något vis i underlivet på barnet som fick en svampinfektion i underlivet from hell och behandlades i över en månad innan det försvann, därav vi ville ha en mjukare blöja.

Hittade lite rabattkuponger på Pampers här hemma. Får testa och se om dom sitter bättre.
 
Tack för era svar!

Då är det nog så att blöjan inte är gjord för vårat barn. Vi provade nyligen denna blöjan då den sades vara mjukare och det behövdes under rådande omständigheter så vi tog denna istället för Libero Comfort som vi vanligen använt.

Men vi har haft ett _helvete_ med blöjan!
Varenda en har läckt igenom :arghh:
Vi har varit nära att slita vårat hår och jag har aldrig någonsin tvättat så här mycket kisskläder i mitt liv tidigare. Vi är inte heller nybörjare på blöjor då det är tredje barnet så vi har använt en del genom åren men det här tog priset.
Vi tycker inte den satt speciellt bra heller och definitivt inte värt sitt pris så vi byter till något annat. Vi vågar inte gå tillbaka till Comfort ifall det är så att den blöjan hjälpte till att ställa till det på något vis i underlivet på barnet som fick en svampinfektion i underlivet from hell och behandlades i över en månad innan det försvann, därav vi ville ha en mjukare blöja.

Hittade lite rabattkuponger på Pampers här hemma. Får testa och se om dom sitter bättre.

Jag tycker det verkar som att olika blöjor sitter olika på alla barn och det finns noll logik med smala, runda, långa korta osv. Hoppas ni hittar något som passar er och ni slipper alla tråkigheter. Pampers är också bra, och mjuka. Bara man står ut med lukten.. men det verkar ju uppenbarligen folk göra :p
 
Jag tycker det verkar som att olika blöjor sitter olika på alla barn och det finns noll logik med smala, runda, långa korta osv. Hoppas ni hittar något som passar er och ni slipper alla tråkigheter. Pampers är också bra, och mjuka. Bara man står ut med lukten.. men det verkar ju uppenbarligen folk göra :p

Vi använde Pampers några ggr till dom andra barnen och vad jag kommer ihåg blev dom lättare fuktigare på utsidan men håller dom tätt så kan jag stå ut med både det och lite lukt om det är så om jag ska jämföra med att byta kläder på barnet varannan timma dygnet runt för att blöjan läcker :p :banghead:
 
Vi använde Pampers några ggr till dom andra barnen och vad jag kommer ihåg blev dom lättare fuktigare på utsidan men håller dom tätt så kan jag stå ut med både det och lite lukt om det är så om jag ska jämföra med att byta kläder på barnet varannan timma dygnet runt för att blöjan läcker :p :banghead:

Så upplevde jag oxå pampers, men efter att de gjort om blöjorna har jag inte upplevt det alls :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Pampers är de enda som håller torrt för oss. Touch är bättre än Comfort och de ger mindre röd rumpa än pampers så vi kör touch på dagen och pampers på natten. Dock funkar ica och minstingen lika bra dagtid. använder endast byxblöjor.
 
Ni som använt eller använder dom, har ni varit nöjda? Om inte? Varför?

Använder bara dem! Tycker inte om pampers alls, innanmätet fastnade i huden på dottern. Använde först comfort och gick över till up & go när hon blev större men använde fortfarande comfort på nätterna då U&G gärna hamnade på sniskan och gjorde ibland även på dagarna. Hade ofta en storlek under sin vikt eftersom hon varit så lång och smal. Sen vi gick över till Touch (precis när de kom) så har vi aldrig varit med om läckage och de sitter så himla bra, precis som trosor eller kalsonger gör. Slutade använda comfort på nätterna då Touch satt så bra. Aldrig irriterad efter resåren heller, blev oftast röd av comfort och ibland även U&G. Mjuka och följsamma. Vi är jättenöjda!
 
Pampers är grejer!

Tänkte vi skulle använt upp dom sista Liberona vi hade hemma men när barnet ännu en gång var helt nerkissad i sömnen på natten när maken skulle till jobbet så bytte vi direkt då vi köpte hem Pampers i söndags.

Inte en blöja har läckt :bow: Och tvättmaskinen får vila lite äntligen :D

Finns ingen som helst lukt, ingen röd rumpa och det enda jag skulle märkt av är att när blöjan är rejält full av kiss efter tex natten så kan pyjamasen kännas fuktig utanpå utan att vara det på rumpan men det beror nog mer på att Pampers är tunnare i materialet än Libero eller har ett annat ytskikt som gör att det känns så.

Så tummen upp för Pampers och dyrast är inte alltid bäst :up:
Tur att det finns många olika att välja på när alla barn är så olika :)

Mvh inte lika frustrerad mamma längre :p

För att inte vara alltför miljöbov tänkte vi då vi inte känner någon i närheten med småbarn skänka resterande blöjor till BVC nästa vecka då vi ska dit så kan någon som kanske glömt blöja få nytta av dom istället :)
 
Intressant att det kan vara så himla olika. Som sagt, libero touch sitter verkligen dåligt på vår unge medan comfort och up & go är perfekta.

Pampers har vi köpt en gång. Använde en blöja och sen gav vi bort resten. Pamperslukten ger mig kväljningar!
 
Intressant att det kan vara så himla olika. Som sagt, libero touch sitter verkligen dåligt på vår unge medan comfort och up & go är perfekta.

Pampers har vi köpt en gång. Använde en blöja och sen gav vi bort resten. Pamperslukten ger mig kväljningar!

Fast vilken tur! Ungar är ju så olika formade så tur att utbudet är det också.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 544
Senast: manda
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 015
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 517
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp