Vill höra eran åsikt om Libero Touch blöjorna.

MM

Trådstartare
Ni som använt eller använder dom, har ni varit nöjda? Om inte? Varför?
 
Vi använder bara dem! Provat Ica Lidl vanliga libro men nä de är överlägset bäst! Aldrig en röd rumpa sen vi bytte, toppen passform och i princip aldrig läckage :-)
 
Vi använder dem och är mycket nöjda!
När vi använder någon annan sort märks det skillnad till det sämre redan efter ett par byten (alltså barnets hud blir irriterad). Läckt har de aldrig gjort heller!
 
Vi har använt dem en del och är jättenöjda. Enda nackdelen är väl priset kanske. Liberos vanliga sitter precis lika bra på vår son så rätt ofta tar vi dem istället.

Sitter bra, mjuka, svanenmärkta, lotionfria och luktar inte kemiskt som tex Pampers.
 
Använder bara touch och väldigt nöjda. Bättre än Liberos vanliga och Pampers, inte provat några andra blöjor.
 
Kom på en nackdel dock, vår son är smal och vi använder byxblöjorna.
9 månader, 74 cm och 9 kg så blir de stora i midjan och läcker därför uppåt bak ibland :turd: :D
 
Jättenöjda och blev så glad när jag hittade den vanliga blöjan i strl 5 idag (alltså inte byxblöja) :)
Nackdelen är priset.
 
Vi använder dom (eller libero newborn om touch är slut). Egentligen vet jag inte varför vi använder just touch oftare än newborn för det hade nog inte spelat någon roll för lillfia.

Vi är väldigt nöjda! Provade pampers en dag pga babybox men fy så röd hon blev direkt, annars är hon aldrig ens lite röd. Andra märken har jag inte provat, eftersom det funkar så bra med touch.

Det enda jag tycker är lite störigt är att det är ett stort glapp mellan storlekarna.
 
Upplever ingen större skillnad mellan touch och comfort så vi använder comfort istället (billigare).
 
Vi kan inte använda Liberos blöjor alls på vårat barn, han får röda utslag direkt av dom. Samt skav av deras resår, som jag upplever som ganska hård och skarp, på insidan av benen.
 
Dom fungerar bra, precis som alla andra blöjor som vi provat. Vi kör dock vanliga Libero comfort varvat med byxblöja.
 
Vi provade dem men Libero fungerade inte alls på vår son. Strl 1 och 2 fungerade men sedan blev passformen urkass. För vår del var det Pampers som gällde.

Skillnaden rent passformsmässigt är att Pampers är högre i midjan, har ner och mjukare resår i både midja och ben. Tittar man sedan på byxblöjor så kan jag dessutom lägga till att Pampers är smalare i midjan.

Mina och mina vänners erfarenheter är att Libero passar ett rundare barn (om magen) lite bättre som kanske har relativt stor storlek på blöjan i förhållande till sin längd. Har man däremot en bebis som är väldigt smal om midjan och lång så sitter Pampers bättre.
 
Strl nr 1 och 2 gick bra till dotter nummer ett, men fick sedan över till vanliga Libero pga passformen.
Dottern nummer två använder up & go, Touch hade för kort "mudd" så blöjan hasade ner på henne.
Föredrar Liberos orginal. :)
 
Gillar touch jättemycket de är mjuka, lena och följsamma. Men blir lite dyrt tyvärr.
Använder mest Pampers, mjuka och trevliga. Libero köper vi också emellanåt.
 
Vi använder bara byxblöjor.
Har testat de flesta sorter tror jag.

Libero Touch och Pampers baby dry pants är favoriterna. Up n go är i vårt tycke stenhårda. Har aldrig upplevt att någon läcker, men har nog ändå fått en förkärlek till pampers. Men köper Touch ibland.

Om jag jämför de två blöjorna, pampers och touch. Så tycker jag att touch är lite för korta i midjeresåren samt lite för hårda oh på vår tjej känns de väldigt breda i grenen och är svåra att få upp ordentligt. Samt att hon går sämre i den blöjan än vad hon gör i pampers som vi upplever både mjukare och smalare.
Dock är dessa två sorter de hon klarar bäst utan att bli röd. Har inte upplevt att någon läcker, men upplever att vi måste byta Touch oftare än pampers.
 
Mina och mina vänners erfarenheter är att Libero passar ett rundare barn (om magen) lite bättre som kanske har relativt stor storlek på blöjan i förhållande till sin längd. Har man däremot en bebis som är väldigt smal om midjan och lång så sitter Pampers bättre.

Stämmer inte på mina barn så jag har två undantag från era erfarenheter :) Mina spinkisar har passat jättebra ihop med libero dock inte byxblöjorna, de blir lite för stora i midjan. Fast vi gillar inte byxblöjorna så det gör oss ingenting :)
 
  • Gilla
Reactions: Is
Vi provade dem men Libero fungerade inte alls på vår son. Strl 1 och 2 fungerade men sedan blev passformen urkass. För vår del var det Pampers som gällde.

Skillnaden rent passformsmässigt är att Pampers är högre i midjan, har ner och mjukare resår i både midja och ben. Tittar man sedan på byxblöjor så kan jag dessutom lägga till att Pampers är smalare i midjan.

Mina och mina vänners erfarenheter är att Libero passar ett rundare barn (om magen) lite bättre som kanske har relativt stor storlek på blöjan i förhållande till sin längd. Har man däremot en bebis som är väldigt smal om midjan och lång så sitter Pampers bättre.
Håller inte med om Pampers passform. När midjan är lagom på H blir själva blöjdelen nästan för smal. Vi använder Pampers i övergången mellan storlekar, när storleken hon haft i Libero blivit urvuxen och fram till att hon fyller ut nästa storlek Libero. Vi använder bara byxblöjor. På förskolan använder de Pampers. Vi byter ofta direkt H kommer hem eftersom blöjan luktar så illa och sitter så konstigt.

För att svara på frågan i trådstarten så har vi provat ett paket Touch. Jag tyckte inte det var så stor skillnad att det motiverade det klart högre priset (dvs avsaknaden av rabatt som det "alltid" är på Pampers och vanliga Libero) så jag har inte köpt dem igen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 565
Senast: manda
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 517
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bärstol
  • Melatonin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp