Bukefalos 28 år!

Vill inte mer

MissFideli

Trådstartare
Jag har tappat lusten att leva. Det är inte roligt. Jag har tröttnat på mig själv, men det är ju svårt att dumpa sig själv? Psyk hjälper inte och jag orkar inte. Jag vill bara krypa ner i sängen, dra täcket över mig och somna.
 
Usch vad hemskt att läsa, det skär till i hjärtat, trots att jag inte känner dig :(
När började du känna så? Har det skett någon större, negativ förändring i ditt liv som får dig att må så pass dåligt?
 
Har du besökt psykakuten?

Ring jourhavande präst för att få någon att prata med?

Har du mediciner? Samtalskontakt?
 
Försöker skriva något men kan inte bara komma på vad ! Har det hänt något då du känner så eller är det bara en känsla som kommit helt plötsligt ?
 
Usch vad hemskt att läsa, det skär till i hjärtat, trots att jag inte känner dig :(
När började du känna så? Har det skett någon större, negativ förändring i ditt liv som får dig att må så pass dåligt?

Tack :heart
Det har varit i många år, brukar gå upp och ner. Men nu sitter jag fast. Sen flera månader.
 
Jag vet att det är svårt, men det är KLART ATT DU ORKAR!
Det finns ALLTID någonting som är värt att leva för, världen är rik och det är en omöjlighet att det inte finns någonting i våran värld som kan fånga upp din livslust igen. Kruxet är väl att man inte ser det när man mentalt ställt om till att allt är grått.
Ibland hjälper det även att på gå ljusterapi eller en lång promenad ute i solen, TVINGA dig upp, även om du bara vill ligga i sängen och sova. Spela glad musik, pyssla med någonting utan några krav . Se till att "allt" runt om dig är trevligt, rent och snyggt. Städat hemma, någon fin tavla som piggar upp osv. Det påverkar det undermedvetna mer än du kan ana. :)
 
Försöker skriva något men kan inte bara komma på vad ! Har det hänt något då du känner så eller är det bara en känsla som kommit helt plötsligt ?

Nej, inte vad jag kan komma på. Mycket nu. Blir ju gärna så... Ekonomin. En häst i stallet jag är "kär" i. Vill ha hus. Jag hittar ingen lösning. På nått. Inte ens mig själv?
 
Kan det påverka dig på nåt sätt att det är julhelg? Att du känner att du borde göra saker som du inte orkar? Man får känna så, men samtidigt måste man lyssna på kroppen och vila om den säger åt en att göra det.
 
Kan det påverka dig på nåt sätt att det är julhelg? Att du känner att du borde göra saker som du inte orkar? Man får känna så, men samtidigt måste man lyssna på kroppen och vila om den säger åt en att göra det.

Jag tror inte det. Ekonomin är såklart ett gissel nu i mellandagarna. Det dumma är att den egentligen inte ens är usel. Bara jag som inte kan prioritera.
 
Jobbet är det enda jag känner att jag är bra på. I bussen mår jag bra. Löjligt va?
Inte ett dugg löjligt. Jag är sjukskriven 75% just nu av anledningen att jag vill vara på jobbet fast jag inte orkar och kan som förut. Just för att jag tycker jobbet är kul, jag har suveräna kollegor och älskar mitt yrke.

Kanske behöver du minska på arbetet ändå för att hinna vila upp dig emellanåt?

Om det känns bättre för dig så kan jag berätta att idag låg jag i sängen till 17. Orkade bara upp för att kissa och hämta ångestdämpande. Sen var jag upp, åt en macka och nu ligger jag i sängen igen. Har inte lust med nånting. Jag vet att det är övergående och fastän jag mår skit av det så försöker jag tillåta mig själv att må som jag gör.
 
Ja det är mycket som ska betalas i januari och så julhelgen kan vara ett helvete .Helst om man är ensam .Tror du får prioritera lite och känna vad du orkar med och ta bort resten .Märkte det själv då jag har haft problem med ryggen och trott att jag klarade mer än jag gjorde och åt mer morfin så det skulle gå bra men kroppen sa ifrån och jag kom tillslut inte ur sängen .Kroppen vägrade lyssna på mig och låg där den låg .Då insåg jag att när kroppen säger ifrån så måste man lyssna på den vare sig man vill eller inte !
 
Jag har egentligen ett bra liv. Varför kan jag inte känna att det är bra?

Fast det där är ju så personligt! Vissa kan verka ha "allt" men mår skit ändå.
Mitt liv är kanske enligt utomstående inget att ha men jag är rätt nöjd ändå!
Det finns liksom ingen logik i detta. Hur man mår beror ju inte på vad man "har" utan är ju en inneboende känsla liksom.

När du skriver orsaker till ditt dåliga mående så verkar det kretsa till "värdsliga fysiska saker". Du vill ha bättre ekonomi, en häst och villa". Jag är verkligen ingen expert men kan inte problemet ligga lite här? I hur du definierar lycka?
 
Fast det där är ju så personligt! Vissa kan verka ha "allt" men mår skit ändå.
Mitt liv är kanske enligt utomstående inget att ha men jag är rätt nöjd ändå!
Det finns liksom ingen logik i detta. Hur man mår beror ju inte på vad man "har" utan är ju en inneboende känsla liksom.

När du skriver orsaker till ditt dåliga mående så verkar det kretsa till "värdsliga fysiska saker". Du vill ha bättre ekonomi, en häst och villa". Jag är verkligen ingen expert men kan inte problemet ligga lite här? I hur du definierar lycka?

Jo, troligen har du rätt. När inte psyket är iordning vill man köpa lycka. Jag vill vara nöjd med det jag har! Inte alltid vilja ha saker som är för dyra.
 
Hej!

Som experten på att inte göra vad jag egentligen borde får jag känslan av att jobbet är ditt sätt att fly och slippa ta tag i saker som är jobbiga? Ett sätt att glömma för ett tag? Om min gissning stämmer kommer det bara bli värre och värre tills du inte längre orkar mer. Been there done that... En psykolog och en annan medicin kan vara vad som behövs. Själv har jag fått byta medicin 4 gånger (vara 2 fungerade från början men sen avtagit i effekt). Nu hoppas jag en kombo av mediciner och psykolog ska hjälpa.

/Lavinia, som iaf tycker jobb och häst är kul igen, men inte orkar alls vad jag tycker att jag "borde".
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 597
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 329
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: ginnies
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 039
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp