Bukefalos 28 år!

Vill se Mia R´s schabrak!

Magica

Trådstartare
In med alla Mia R´s schabrak ni har! Vill se en massa olika färgkombinationer! Detta för att jag vill köpa ett men kan inte bestämma mig för vilket :-)

Så, bildbomba!!!
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

60 visningar och inte en enda som vill lägga in en bild? :cool:
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Jag kan väll lägga in några ;)
img_6320_153071830.jpg

Dimmblå tror jag färgen på det heter.
img_2227_137155969.jpg

Vitt klubbschabrak med rakt hörn, marinblå kantband, grå pp och ljusblått band(ni vet det tjocka)
Sen Fagereke brodyr på.
dsc01169_127156310.jpg

Likadant som ovan fast marinblått och mitt är i dressyrmodell :)

Nu väntar jag även på två mias. Ett vitt med marinblå kant, grå pp, rött på bandet och en marin Sinnerstad logga.
Sen våra lagschabrak vi ska ha med som är vita med rosa glitterband :D
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Här är ett av mina:

IMG_6075.jpg


Har ett nyinköpt också men tyvärr ingen bild på det. Än.
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Jag tror att jag har ett rött och grönt från Mia R. Ska kika hemma och får väl i så fall återkomma med bilder :)
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

*KL*

Jag har ett tag gått å suktat efter ett marinblått dressyrschabrak med gul passpoal. Både det vanliga och sen det med rak kant baktill. Blir mer och mer förtjust i det med rak kant då det är lite extra gult där. MEN ju mer jag tittar på schabraket desto mindre gillar jag det...och ändå går jag och tänker på det :o:confused: på hur snyggt det skulle vara på "min" bruna häst...

Jag har ägt ett sådant dressyrschabrak innan (det vanliga) som jag fyndade på Börjes för ca 4-5 år sedan. Den färgkombon hittar jag inte på Börjes längre och de ligger i ungerfärligt samma pris som den lokala ridsportaffären här.
Dock så sålde jag det schabraket då jag inte hittade en passande dresyrsadel till hästen jag hade då...Ångrar idag att jag sålde det väldigt mkt! grrrr...

Så nu när jag börjar tveka på denna färgkombo vil jag se andra kombinationer som man kanske ska satsa på istället :-)
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Det marinblåa med gula bandet var snyggt. jag är lite inne på ett sådant men med band runt om...
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

loffs070715007.jpg


(bortse från min något felklädda lillasyster)


Har ett nougat dressyr med raka hörn och har lagt en beställning på ett orange dressyrschabrak med runda hörn, svart kantband och vit passpoal, med matchande lindor
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Vill se fler kombinationer!!!

Har nu, nästan iaf, bestämt mig för att köpa ett marinblått med gul passpoal (dock inteo m det blir vanligt eller med rakt hörn) om jag får sålt allt jag lagt ut på Tradera (för att få ihopa lite pengar) ;)
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Jag har bara vojlockar men eftersom du vill se färgkombinationer lägger jag upp dem ändå.

32314948.jpg

Rött, vitt och svart.
31930874.jpg

Blå, vit och svart.
29289747.jpg

Grått, rött och mörkgrått.
28334331.jpg

Mörkblå, rött och mörkblå.
26887088.jpg

Mörkblå, gul och mörkblå.
32611614.jpg

Blå, vit och röd.
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

DSC_0249.jpg


sandfärgat kantband och brun pp.
Har lust att beställa ett till men vet inte heller vilken kombination... Så jag ska följa tråden ;)
Funderar på vitt med vitt kantband och en grön eller röd pp.. Synd att det finns så mycket att välja på:p
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

DSC00285.jpg


Mörkgrönt hoppschabrak med vit och beige kant.
Svart dressyr med limegrön kant.,
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Lite OT, men jag lånar en hörna av tråden.
Jag funderar på vad jag ska ha för färg på tömkörnings"schabrak"/underlägg (Mias), till den här hästen:
251220_10150205937024635_589739634_7236765_7126052_n.jpg


Han är mörkare än på bilden på vintern, och nu mot "slutet" av sommaren så är han lite ljusare än på bilden men ungefär som på bilden.
Jag har en brun Tärnsjödäckel.

Just nu har jag ett Miasunderlägg som är svart med silverpasspoal och svart kantband, och det är inte så snyggt till hans färg och gjorden.
Funderar på brun med sandfärgat kantband?
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Tycker du ska ha ett mörkblått med gul passpoal (japp har snöat in på den kombinationen helt ;) )
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

jag har blå och gul grimma och blått fleecetäcke med gul passpoal, så det börjar kännas lite tjatigt hihi.
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

*kl*

Bra tråd, funderat många gånger hur sand på schabrak ser ut, någon som har?

OT men
Hatar PIXBOX som fördärvar alla bilderna som man lagt in där. Hade ett jättebra kort på mitt ena Mia-schabrak med närbild, men nu är det borta. Fattar inte vad de pysslar med där. Bilder som ersätts med "Återställs/restorering" blir ju bara fler och fler.


Här är det men på hästen iaf....
Tror färgern är kitt, med sand kantband och brun passpoal.
IMG_4980.jpg


30782211.jpg


29753177.jpg


Sen ett vanligt vitt med svart kant och lime passpoal

falsterbo06.jpg


falsterbo07.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: valy
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 618
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 279
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 431
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hjälp! Mina hästar äter ombunkar!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp