Bukefalos 28 år!

Vill tävla, men..

V

Venezuelas

Jag har ett liiiitet problem, jag är i grunden en tävlingsmänniska, och har under ett halvår nu startat i 3 tävlingar på klubben.

Men.. Jag börjar tappa sugen att delta nu.

Anledning?
Ridskolehästarna är chanslösa mot de andra, iaf för min del, finns 3 stycken jag kan rida, fast 1 hoppar jag inte tävlar han i dressyr om det finns skritt och travklasser, den andra tävlar jag inte i dressyr men hoppar med den och den 3:e är seg som tusan och går bort.

Ridklubben har hästar som inte har något som kan kallas utbildning.

Sist jag tävlade dressyr så var jag glad att jag kom runt, hästen var stark och försökte dra iväg 2 gånger och de var ändå i skritt och trav klassen, i galoppen så blir han värre... :crazy:

Men, ska man fortsätta att försöka på ridskolehästarna eller vänta tills man kan köpa egen häst?

Har iof en sköthäst, men jag har inte pratat tävling med ägaren alls, så jag vet inte..

Nåja...
 
Sv: Vill tävla, men..

Varför inte ta o prata med ägaren till sköthästen? Det värsta som kan hända är att h*n säger nej...
 
Sv: Vill tävla, men..

håller med föregående talarna,fråga hästägaren ifall du kan tävla sköthästen..eller så ska du kanske bli medryttare på ngn häst och tävla md den? börja rida privat alltså..du lär nog utvecklas mer med en sådan häst än att rida ridskolehästarna...
 
Sv: Vill tävla, men..

Till alla:

Min sköthäst rider jag just nu 5-6 dagar i veckan, då ägaren väntar tvillingar.
Eftersom det inte är några tävlingar under sommaren kanske man kan prata med henne till hösten om det...
 
Sv: Vill tävla, men..

Sen är ju alla tävlingar bra träning för dig oavsett vilken häst du rider på. Man behöver ju inte alltid vinna...
 
Sv: Vill tävla, men..

Du tävlar alltså inte lokalt då eller? För d är ju nu på sommaren som det ÄR tävlingssäsong? :idea:
 
Sv: Vill tävla, men..

Har inte grönt kort.

Men nu har jag frågat om jag fick vara med på en liten tävling i närheten, och nu är det bara 5 dagar kvar! :banana:
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 566
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 191
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 472
Senast: Mabuse
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 027
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp