Bukefalos 28 år!

Vill veta ALLT om galopp!!

Gabby_Ossi

Trådstartare
Jag äälskar att skriva berättelser och nu har jag bestämt mig för att skriva en hel serie om galopp! Själv vet jag NADA om galoppen så d e bara att langa på!! eller om ni har en hemsida men allt om galopp?? :banana: skulle vara jättetacksam för lite hjälp!
 
Sv: Vill veta ALLT om galopp!!

Är lite svårt att bara skriva rakta sådär, ställ konkreta frågor istället så lovar vi (jag) att svara!
 
Sv: Vill veta ALLT om galopp!!

Svårt att skriva bara frågor sådär när man vill veta allt! (och på samma sätt väl svårt att skriva allt sådär... :D ) men jag skriver ngt iaf...
Hur gammal ska man vara när man tar jockeylicens? Hur gammal måste man vara för att bli tränare? speciella meriter för detta?vad är "bra" tider (och då menar jag BRA)? vad finns det för stora lopp i sverige? i norden? har man hästarna hemma eller uppstallade på nån bana? va kanske vore lättare att berätta om jag skrev lite kort om vad det ska handla om...
En tjej får jobb i ett galoppstall, där står en misskött häst uppstallad (pressas för hårt, inte direkt misshandlad men den mår inte bra...) ägaren anser den som slut och tänker slakta den eller sälja som promenadhäst. istället börjar hon sköta den och tränar långsamt upp den så att den blir bra igen (i smyg) ägaren råkar se ett "träningspass" och startar hästen igen och sedan säljar hen den dyrt... tjejen blir ledsen och sen tycker nån synd om henne och hotar att slänga ut ägaren från stallet om han inte ersätter tjejen... så hon får lite pengar så att hon har råd att köpa en egen häst... SLUT ja d e första "boken" i stooooooora drag... *Liite barsligt och skulle förmodligen aldrig hända i verkligheten men det bryr jag mig inte om! :D * :o :o :o
 
Sv: Vill veta ALLT om galopp!!

nää vilken häftig historia!! vill läsa när den e klart :)
 
Sv: Vill veta ALLT om galopp!!

ska försöka svara så gott det går.
man måste vara 15 år för att ta amatörlicens.
amatör tränare minst 18 år.
de flesta brukar ha hästarna uppstallade hos en tränare, men det finns ju de som har hästarna hemma och tränar.

lite kort bara nu ska jag iväg:p
 
Sv: Vill veta ALLT om galopp!!

Du ställer en fråga rörande en av världens största sporter!!! Kan du inte söka runt lite på internet, låna böcker på ett bibliotek och sedan komma med konstruktiva frågor utifrån det? Du gillar att skriva berättelser, researchen är ju halva tjusningen, det är genom att SÖKA information du lär dig och det är den du rycks med av. Om inte annat så se Seabiscuit, en fin film där bland annat spindelmannen- Tobey Maguire är huvudperson. En film som förra året var nominerad till hela 7 Oskars, men gick den svenska publiken förbi genom dålig lansering och inte inköpt till biografer över hela landet.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag behöver hjälp med omskolning på min häst🙏🏼 Han har varit en hopp-tävlings häst innan, vilket gör att han har en otrolig galopp och...
2
Svar
30
· Visningar
3 464
Senast: VildeKia
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
447
Senast: Fiorano
·
IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
694
Senast: tuaphua
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 636
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp