Bukefalos 28 år!

Vill veta lite om galopp!

B

Baaby_20

Hej jag har en arab val. som jag gärna vill starta galopp med :) men jag undrar om han är för gammal, han är 11 år :confused: Å sen har jag undrat väldigt mycket över galopp sadlar. Jag vill jätte gärna ha en sån är det någon som vet vart men kan köpa en sån ?? Och var kan man köpa all annan utrustning för galopp ?? :confused:
tacksam för svar ;) :rofl:
 
Sv: Vill veta lite om galopp!

Helt klart är han för gammal. Det finns oftast en hästshop på galoppbanorna där du kan handla det du behöver.
 
Sv: Vill veta lite om galopp!

Om du bor i stockholm så borde du kunna åka till Täby och köpa en sadel på Centauer (stavning?) OM nu det finns kvar vill säga. Annars så finns det väl säkert som equi skriver affärer i anslutning till banorna.

Vad det gäller om din häst är för gammal så ja tyvärr. För att en häst ska bli bra så måste man börja träna dem vid 1½-2 års ålder för just detta ändamål.
 
Sv: Vill veta lite om galopp!

Men finns det inte ridhästlöp som är öppet för äldre hästar? Jag vet inget om galopp men har för mig att det finns löp för äldre hästar iaf...
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 568
Senast: Fiorano
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 608
Senast: cewe
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: Buck
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 993
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp