Bukefalos 28 år!

Vill veta!

L

Liii95

Hej
Ibland när jag är ute och rider på halvlånga tyglar kan min häst sänka huvudet och gå och putta i snön med mulen:p
Ungefär som hästarna gör när den ska rulla sig, men har kommit fram till att det kanske inte är det hon menar:)
Så jag undrar om det är nån som vet vad hon menar när hon gör så:D
Tacksam för svar:D
 
Sv: Vill veta!

h*n tycker nog bara de är kul , som när vi kanske går förbi en tröja eller något som ser ut att ha välsigt skönt material, och då tar man ju på det.Är nog samma med hästar. de får bara lust att ta på snön :P Hundar gör också de ibland. delvis mina hästar också. Så de är nog bara en grej som de gör för de vill känna på snön. svårt att förklara med hoppas du förstår
 
Sv: Vill veta!

Min gör också så! Jag låter honom hållas och retar honom för att han beter sig som ett dagisbarn som ska nosa på allt :D
 
Sv: Vill veta!

Så gör min med, troligtvis för att det är kul... Hon gillar att nosa/känna med mulen på en massa saker... Eller välta om det är möjligt...
 
Sv: Vill veta!

Att hästen sänker huvudet när du skrittar på långa tyglar är ett väldigt bra tecken! Hästen ska söka sig framåt nedåt.. När hästen länger på halsen så pass mycket att den nuddar marken så visar det på att den är avslappnad, mjuk och sen sträcker den ut musklerna.. som att strecha.
Hästen kan även göra så för att den är nyfiken på något som ligger på marken, men om hästen nu gör så varje gång så skulle jag tippa på att den är avslappnad (:
 
Sv: Vill veta!

Haha så håller min 5-åring på med.. Det blir så gulliga spår i snön efter.. Ett evigt streck mellan hovavtrycken. :)
 
Sv: Vill veta!

min häst nosar i marken när vi rider genom en jättestor vatten pöl^^ men då jag inte vill riskera att hon rullar sig så blir det trav igenom den, och när snön ännu låg här i skåne så doppade hon hela huvudet i en snö driva efter att vi ridit och kliade sig i snön. det är väll bara mysigt med det mjuka fluffiga och roligt att nosa på vattnet.
 
Sv: Vill veta!

Som andra sagt gör hon nog det för att hon tycker det är kul. Snö verkar facinera många hästar. En ponny jag hade var hopplös med snödrivor. Han sökte sig dit som en magnet och försökte klättra upp i dem och stå och krafsa i dem.
 
Sv: Vill veta!

svar till Liii95!

ibland går min häst jätte lågt med huvudet och rätt som det är rycker han åt sig lite gräs:Dhaha

ett tips är att inte låta din häst gå i för låg form(ska ju vara avslappnad ändå) men en massör sa att de kan belasta frambenen fel om de går i för låg form;)

kolla även bloggen:love: Länk borttagen enligt gällande bukefalos regler. /moderator
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vill veta!

Det är inte tillåtet att länka till bloggar.

Ts. När min medispålla gör så (typ jämt) tar jag det som ett tecken på att hon är avslappnad, glad och nyfiken. Att hon trivs med tillvaron liksom :)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 031
Senast: mily
·
L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 349
Träning Hej, jag har lite problem med en häst jag rider. Han sparkar bakut och stegrar och bockar en hel del (minst en gång per varv). Vi...
2
Svar
30
· Visningar
3 914
Senast: Roheryn
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 307
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp