Bukefalos 28 år!

Vinbergssnäckor!

Sv: Vinbergssnäckor!

Nej, de äter inget som syns, de skrapar bort alger från mina kalkstenshällar o alger ifrån växthusglasen.

Jomen de äter ju gladeligen upp halva köksträdgården om de får? Det blir rätt tydliga hål i bladen när de suttit och ätit, har man otur äter de så mycket att det knappt blir något kvar. Vinbergssnäckorna i vår trädgård äter definitivt inte bara alger.
 
Sv: Vinbergssnäckor!

Konstigt, jag har aldrig haft de så-däremot har andra sniglar ätit av ex salladsbladen, små med skal och särskilt små utan skal och nu då mördarsniglarna. Men mina vinbergare skaver alger.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har länge velat bo på Gotland och har nu äntligen fått möjlighet när jag blivit antagen till skola. Skolan ligger i Fårösund. Jag...
Svar
6
· Visningar
467
Senast: Santoxen
·
Hundhälsa Min hund kom igår i slagsmål med en räv. Hemma, invid ett uthus så hunden sprang alltså inte lös någonstans då den används till jakt och...
Svar
1
· Visningar
315
Senast: animalasia
·
  • Artikel
Radannons Hej! Jag är en tjej som fyller 16 år i Maj. Jag letar efter något ställe där jag kan jobba lite extra på helger och lov. Främst i...
Svar
0
· Visningar
650
Senast: Ise
·
Övr. Djur Min granne har förlorat en katt. En stor, fin, fluffig hane. Bra jägare och ute i alla väder. Idag tog hon ut ID-hund som spårade. Den...
Svar
14
· Visningar
2 504
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp