Bukefalos 28 år!

T

trolljahn

imorgon bär det av! Några fler här som ska ner? Undras om Melander tänker göra en "Tarzan" och sätta upp ngn annan bakom Scarlet.... och om Jag de B ska vinna det här...och om Giganten kanske är i betydligt bättre skick än vi anar ( har hört att han gått fruktansvärt bra på träningen ) ..men Naglo är det nog kört för. Hilda är en hedersmärr men har i mitt tycke förtjänat ett bättre öde; hon kommer förmodligen inte att vara med på bild i målgången. Men jag har haft fel förr; t.x. när jag sa att Copiad inte hade en rimlig chans att vinna elitloppet.. :o :o :o . För att inte tala om när jag dömde ut en viss Herr Jägermeister som tävlingshäst :o :o :o :o :o :o
 
Sv: vincennes

Nej,tyvärr inte.
Men dömt ut Jägermeister har jag med gjort ,efter hans V75debut på Romme ;).
Fransmännens anmälningsystem gör synd nog om loppet till en form av Ring så spelar vi-"de var kul att vara med".PdÁ skulle höjas flera knäpp om de gjorde om det till ett inbjudningslopp.
 
Sv: vincennes

Avis avis.. Jag vill oxå åka!! Men jag får inte med mig karln för han tycker att det är för mycket folk... Nähä... :angel:
Men någon gång ska jag ta mig dit!
 
Sv: vincennes

solros o nafayette ska åka ner...ang jägermeister så pratade jag med hans ständiga följeslagare i dag.....han körs bara lite då o då så om han kommer tillbaka mer är nog inte troligt...men man vet aldrig....
 
Sv: vincennes

Jag ska ner!! :bump:
Kl 8 i morgonbitti så drar vi.

I år ska jag stå mitt i den franska hejarklacken och heja på Jaggen "kannibalen"..
Vågar inget annat i det sällskapet.. :o

Och jag ska vinka till er alla. Har en svart/vit mönstrad jacka..så vet ni.

Ska ta massor med kort så får ni se sedan.

Och så ska jag äta massor med baguetter. :D
Det roliga är att mamma (som bor i Paris) ska också med på travet.
Hon är livrädd för hästar och har ALDRIG varit på en travbana. :eek:
Hon berättade att det är svinkallt i Paris just nu, och så är det Prixhysteri där nere..
Hela tunnelbanan är klädd med stora afficher om Prixet.
5 Euro i inträde..Kommer att dra massor med folk.

Så hon får nog sitt livs största chocknär hon väl står på Vincenne.
Haha.. :rofl:

AM
 
Sv: vincennes

Var till Frankrike förra hösten.Det folket lever på baguetter och rödvin :crazy: .Tog ett år innan jag kunde äta baguetter igen,rödvin var inte inte så lång konvalicens på :angel: .
 
Sv: vincennes

:D Glöm inte blodigt kött, spelar ingen roll hur många ggr man säger WELL DONE...det är lika blodigt nästa gång det kommer in i allafall :rofl:
sen tittar dom på en somman inte vore riktigt klok som vill förstöra maten på det sättet :angel:
 
Sv: vincennes

Jodå,efter ett par dagar lessnade Lines och kliv in i köket och instruerade kocken personligen.Resultatet blev att jag blev serverad en kolbit :rofl:.
 
Sv: vincennes

JA det var gott åt henne tänkte dom :D :D
Nämen ärligt tror jag inte att dom fattar att man inte vill ha en blodslamsa på tallriken...INGEN restaurang...och jag har varit på ganska många...vi hade en tjej med oss som var gravid och vi var ju livrädda att hon skulle bli förgiftad......
 
Sv: vincennes

Men hallå! Både du och Lines får gå på kurs hos mig... :D Vi fick maten som vi beställde den, varje gång. :p (man måste beställa på franska så de förstår :angel: )

Jag har ätit massor av god mat i fem dagar. Bäst var lunchen i en liten byhåla i Normandie. Där såg jag för övrigt några gårdar och träningsanläggningar som inte går av för hackor om man säger så. Vilade även ögonen på en och annan häst som man inte skulle tacka nej till, jag fick ett mycket stort habegär. :love: :d
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp