Vindkraft - vad tycker ni?

Ska vi diskutera så kan vi väl göra det på en rimlig nivå, just nu verkar du tyvärr inte så trovärdig i din kunskap.
Men för all del, stäng skåne, för vi stänger väl även när vi producerar mer än vi gör av med....
Är det okej om vi även stänger vägarna?
(det finns väl inget som transporteras upp till er genom skåne...)

Om vi nu ska återgå till energi så hade vi ett kärnkraftverk som stängdes av politiska skäl.
Jag ser ingen anledning att fortsätta en diskussion med dig, jag har redan skrivit tidigare i tråden hur saker och ting fungerar. Du har å andra sidan själv skrivit att du inte kan de bitarna men fortsätter ändå försöka diskutera något som du inte kan bara för att försöka säga emot som det verkar. Gillar du inte den avreglerade elmarknaden får du engagera dig politiskt och försöka påverka den vägen.

Den dagen det uppstår effektbrist så kan du vara lugn för att det inte blir Norrland som står strömlösa, ert eventuella elöverskott får ni gärna betala för att bli av med på kontinenten, som danskarna tvingas göra emellanåt.
 
Har du..? De enda jag ser är att du säger att du vet.
Inte att du faktiskt bemöter fakta på ett relevant sätt.

Du kan till exempel börja med att berätta hur kolkraften, kärnkraften betalar för sin nedsmutsning.

Jag har tidigare skrivit i tråden att vindkraften betalar för sig själv samt återställning av platsen det stått på.
Håller du med eller är det fel?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp