Bukefalos 28 år!

lisa412

Trådstartare
Vi ska ev bygga vindskydd i hagen. Vi funderar på nått liknande denna. Enkel modell, så han får lite skydd helt enkelt.
Men hur stort ska det va? Det är alltså för 1 häst och han är ca 163 hög.
 
som en box
9 kvm funkar säkert bra
och samma lägsta takhöjd som om det vore inne i stallet
 
Kollade lite snabbt på jordbruksverket. Hur låter ett vindskydd av samma modell som jag visade i första inlägget med storleken 3x4 m, takhöjd: 2,5m ?
 
Kollade lite snabbt på jordbruksverket. Hur låter ett vindskydd av samma modell som jag visade i första inlägget med storleken 3x4 m, takhöjd: 2,5m ?
Enl gällande lag behöver du inte ha så stort om det bara är för en häst men å andra sidan finns ju eg. ingen anledning att bygga mindre än 12kvm. Vem vet om du vill/behöver ha en kompis till hästen och då är det ju bra om båda får plats.
 
Om vi har tur få vi kanske köpa vindskyddet som står i hagen brevid, det hade ju underlättat en del :):up:
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 335
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 633
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
943
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp