Bukefalos 28 år!

lisa412

Trådstartare
Vi ska ev bygga vindskydd i hagen. Vi funderar på nått liknande denna. Enkel modell, så han får lite skydd helt enkelt.
Men hur stort ska det va? Det är alltså för 1 häst och han är ca 163 hög.
 
som en box
9 kvm funkar säkert bra
och samma lägsta takhöjd som om det vore inne i stallet
 
Kollade lite snabbt på jordbruksverket. Hur låter ett vindskydd av samma modell som jag visade i första inlägget med storleken 3x4 m, takhöjd: 2,5m ?
 
Kollade lite snabbt på jordbruksverket. Hur låter ett vindskydd av samma modell som jag visade i första inlägget med storleken 3x4 m, takhöjd: 2,5m ?
Enl gällande lag behöver du inte ha så stort om det bara är för en häst men å andra sidan finns ju eg. ingen anledning att bygga mindre än 12kvm. Vem vet om du vill/behöver ha en kompis till hästen och då är det ju bra om båda får plats.
 
Om vi har tur få vi kanske köpa vindskyddet som står i hagen brevid, det hade ju underlättat en del :):up:
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 334
Senast: Freazer
·
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
1 701
Senast: Ainon
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 694
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp