Vinglig katt som kräker

Omorfia

Trådstartare
Vet inte något om katten ifråga förutom att den tydligen är vinglig och kräker. Ålder har jag ingen exakt aning om men eftersom den precis hämtats hem, och är en källing, tippar jag på runt 12-13 veckor.

Pga arbete på annan ort bor min sambo hos paret som äger katten och det enda jag fått är ett sms om att den är vinglig och kräks. Blev jätteorolig då jag redan har en nyopererad katt hemma med nedsatt immunförsvar och vill absolut inte att sambon kommer hem med oönskade sjukdomar :crazy:

Undrar om det är någon som känner igen symptomen (även om jag inte har så mycket jag kan berätta om kissen i nuläge) så att jag vet vad jag ska kunna söka på? :grin:

Har redan skickat ett sms tillbaka där jag sagt att dom får söka veterinärhjälp men jag kan ju inte tvinga dom till det om dom nu väljer att strunta i det :crazy: Vet hur nonchalanta vissa människor kan vara och så drabbar det kanske min lilla katt här hemma. Om det nu skulle visa sig vara smittsamt alltså. Vill ju inte ta risken nu när hon redan är nedsatt i försvaret.

Min sambo kommer hem i natt, därav min panik i detta läget.
 
Sv: Vinglig katt som kräker

Jag hoppar innerligt att katten redan är hos veterinär. Oavsett sjukdom är en tolvveckors kattunge mycket utsatt, och speciellt i den här värmen. Vinglig och kräks kan vara precis vadsomhelst, på en så liten kattunge är det livshotande!!

/Erica
 
Sv: Vinglig katt som kräker

Ja du, det hoppas jag oxå men jag vet inte hur det har gått. Min sambo är dock inte den bästa på katter alla gånger och han menade på att den kanske vinglade för att den var trött (detta var mitt i natten) men det är ju svårt att säga när man inte sett den själv. Jag har ju bara läst de sms han skickat till mig. Hoppas inte det är nåt allvarligt. Dock var den tydligen pigg och glad och lekte som bara den. Får se vad som händer. Är mest orolig för att få hem skiten här om det nu är något :(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 597
Senast: tott
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 752
Senast: WildHorse
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 569
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp