Vinnarmusik

O

Odie

Är ibland med och organiserar tävlingar, och är nu väldigt less på den vinnarmusik som vi har (dvs musik att rida ärevarv till). Har ni några bra tips? De vi har nu är: Queen-We are the champions, Tina Turner-Simply the best, Nick Borgen-We are all the winners, Abba-The winner takes it all och nyaste tillskottet: Star Wars theme. Hjälp mig! Önskar också tips på bra dressyrskivor, kan själv bidra med Jill Jonssons senaste som fungerade bra.
 
Sv: Vinnarmusik

På vår klubbs knatte clear rounds... så spelade vi(för några år sedan) "på fyra ben går den som jag gillar allra mest... väldigt gulligt tyckte alla föräldrar iallafall... :)

Rock´n all over the world...med Quenn är en annan go låt som passar ett ärevarv
 
Sv: Vinnarmusik

tja, kan tyvärr inte ge så många tips då de vanligaste du redan räknat upp. ville bara komma in med ett inlägg att det var väldigt gulligt det där på knatte clearrounden :D
 
Sv: Vinnarmusik

Rocky låten: eye of the tiger och purpel rain funkar oxå men mixa låtarna lite tex en när dom rider in och en på ärovarvet och sen annat i nästaa klass, så blir det inte så en formigt åsså känns det som klubben engarerar sig lite på den biten. (har du nick borgens på datorn ?? vill ha den)
 
Sv: Vinnarmusik

Hm .. inte så mkt bra tips men här är några:

Fleetwood Mac - Go your own way
Disney Soundtrack Hercules - A star is born :banana:
November - Starka Tillsammans
Steppenwolf - Born to be wild

Om du vill ha någon av låtarna (Eller alla) så är det bara att adda mig på msn ! :bump: :)
 
Sv: Vinnarmusik

på en tävling jag var på förra helgen spelade dom:
Schnappi - Das kleine krokodil
 
Sv: Vinnarmusik

När jag tävlade på Eklunda i våras hade dom schlager som vinnarmusik....

Diggiloo diggiley, Take me to your heaven, Bang en boomerang, Bra vibationer, Satellit mm mm

Snacka om flashback :love: :angel: :D

Apropå flashback - flashdance "what a feeling"

Kolla bland filmmusik också....
 
Sv: Vinnarmusik

Kul med fler om är insatta i ärevarvsmusik :D

Right Said Fred - Stand up (for the champions) :love:
E-type - Hold your horses
? - Looks of a winner

Det är nog de ni inte har sagt, som jag har...

Jag har också mycket "inmarchmusik" som jag bla. har fått av cronis :bow:
Går bra att adda mig med!
 
Sv: Vinnarmusik

Thunderstruck med AC/DC fast jag är inte såå mycket med sådan hårdrock om jag ska erkänna.

Kanske lite hedelig Rock'n'Roll :D
 
Sv: Vinnarmusik

californication skrev:
Ohno :eek: Thunderstruck är ju hemsk .. :crazy:
Hm .. :idea:
Guns n' Roses - Welcome to the jungle :angel: :banana:

Jo tog det bara som ett skämt, man ska ju inte skrämma iväg hästen.

Har en väldigt stor utbud av musik eftersom jag är allätare.
 
Sv: Vinnarmusik

Haha .. jag skulle trilla av om jag va tvungen att rida till Thunderstruck .. helt seriöst .. Jag blir helt snurrig av låtjäveln . :eek: Tur att AC/DC gjort andra bra godingar . :banana:
 
Sv: Vinnarmusik

Gillar instrumental musik, kan be riktigt snygg och fint.

Fint med både lunga låtar och lite mer ös i låtarna :D
 
Sv: Vinnarmusik

Den bästa är ju självklart "Survivor - Eye of the tiger"
Men även "Irene Cara - Fame" brukar funka bra!
:D
 
Sv: Vinnarmusik

Darina skrev:
på en tävling jag var på förra helgen spelade dom:
Schnappi - Das kleine krokodil

men d var ju för att dom firade hästen snappy! :)
 
Tack

Tusen tack för alla bra tips. Fortsätt att skicka in, vi är nog många som är intresserade av detta. Förtydligande: "Schnapppi" spelades på Stöcke Ponnyförenings 25-årsjubileum, i den klass som tillägnades deras fenomenala Strätes Snappy, som tidigare varit mycket ute på tävlingsbanorna och haft stora framgångar. Snappy är nu 30 år, och fick nu nöja sig med att dela ut priser i den klassen...
 

Liknande trådar

Äldre Läste precis igenom en studie från Danmark som sätter modellen om "asymmetric war of attrition" till sitt test hos människor. Modellen...
Svar
16
· Visningar
1 657
Senast: labb
·
Utrustning Jag läste precis färdigt det lilla häftet "The Loriner: Opinions and Observations on Bridle-bits and the Suitable Bitting of Horses...
Svar
2
· Visningar
1 266
Senast: HannaZ
·
C
Träning Sitter just nu och håller på att fixa i ordning en brännlista med musik för att göra en "pepp-cd" att ha i bilen till och från tävling...
2
Svar
38
· Visningar
7 229
Senast: Sarafrenning
·
Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 865
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp