Bukefalos 28 år!

Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Jag kan rapportera åt dig, pma ditt nummer så ordnar vi det!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Sex ska väl hjälpa, men om jag förstått det hela rätt så ska det vara på gång för att "färdknäppen" ska hjälpa. Annars tror jag inte på knep :)

Tänkte anmäla att jag kan rapportera, men vindvissla hann före. Ser att du också är från Stockholm - vilket BB ska du till?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Hejsan! jag har inte varit med och skrivit i den första tråden mer än lite i början,men har följt er alla!!!
Själv är jag beräknad till den 13 januari;) och undrar om jag får vara med på listan?
kan någon vara snäll att lägga in mig på den? jag försökte göra det själv i början i den första tråden,men det bara försvann..

Men här är jag nu,i af! inne i vecka 34 och mår väll ok..man har ju sina krämpor,svullna fötter,ischias,ryggont...

skulle vara kul att få följas åt..

förresten,bor på andra sidan skogen ifrån Cilla:laugh: så har funderat länge på att höra av mig till henne;) är det någon som vet om allt har gått bra?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Skicka en hälsning till Cilla, dom har grym barnsjukvård här i Göteborg :)

/ glad 1:a advent tll alla
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

KL


Jisses!:eek:

Min sömnrytm är totalt åt fanders. Har haft sömnproblem två nätter i rad och varit rätt trött. Så jag lade mig före nio igår kväll. Gissa när jag gick upp... Vid elva idag.:cool:

Jag har varit vaken en god stund i natt eller på morgonen, hade ingen aning om vad klockan var så jag låg o väntade på att få somna om. Och det gjorde jag ju visst.:D Men nu är jag utsövd som få.

Brukar man bli så här konstig med sömnen när man är gravid?



Vi var förresten och kollade på barnvagnar i förrgår. De flesta har ju hjul om är svängbara eller så är det trehjulingar som gäller. Jag behöver en som är stadig och klarar lite trappor och inte har hjul som ställer sig på tväre nu i vinter. Har kört en hel del rullstol i jobbet och vet hur besvärliga de små främre hjulen kan vara när det är isigt eller moddigt ute. Visserligen går väl de flesta hjulen att låsa så de inte svänger men saker o ting ser inte så kraftigt och hållbart ut.
Det var några från Emmaljunga som föll mig i smaken. Dock ej priserna... Barnvagnar är dyra.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Kuddarna hitta jag en lapp i att de var från indiska, men de har inte samma färg så jag är tveksam om överkastet oxå är där ifrån. De var bara en tvättlapp på den och en liten lapp det stod Sia på. Måste googla! Min kamera påverkar färgen på överkastet oxå de är mkt mörkare och mysigare irl. Tom maken sa att överkastet var skitsnyggt!

Märket Sia säljs på Indiska, så överkastet är säkert därifrån (har en svag aning om att det kan tillhöra en serie som heter Spicy).
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

hugger sista knappen....


hej allihopa å tusen tack för alla tankar, det värmer ska ni veta!
matilda ligger fn på operation och vi väntar på att det ska ringa med beskede om att allt har gått bra.

jag kommer att skriva en riktig historia om allt när jag har tid, men det kan dröja ett tag, tiden räcker inte riktigt till.... :D

matilda är som en oxe, vilket hennes namn åxå antyder, matilda betyder nämligen stark kämpe. det visste vi nte när vi bestämde hennes namn!

vi bor på ponald mcdonald hus, ett underbart ställe.
om allt går som det ska så kommer vi att bli utskrivna om 1,5-3 veckor och d¨å får vi åka hem till oss. *läskigt* ´matilda ligger på avdelning och vi är ifrån henne på natten, jobbigtr som fan, men samtidigt är det underbart att kunna slappna av och sova lugnt, det behövs!!!!!
man är lixom inte sig själv efter en sån här vecka. kommer antagligen aldrig mer att bli mig själv heller!
kommer att få be om psykologhjälp till veckan, vi ska träffa en kurator på tisdag, tror jag kommer att bli sjukskriven ett tag och andreas får vård av barn.

precis som cassis_bambi skrev, så upptäckte vi det genom att hon spydde och gick ner i vikt. hon skrev bara för att hon var hungrig, en mycket snäll bäbis! i förrgår bytte dom dropp på henne, till ett totaldropp som ger lite mer mättnadskänsla, så hon sov hela dagen igår, jätteskönt att slippa se henne så hungrig!!!! jättejobbigt att inte kunna trösta som man vill.

hon kommer att få min mjölk när hon börjar äta, jag får ut över en liter om dan och har huuuuuuuuuur mycketmjölk som helst!!!!'
skrev till vindvissla i förmiddags att jag kanske skulle sälja över nätet, det kan man visst få 20 dollar för 30 ml. :D

datorn har vi fått låna av andreas syster, å jag lovar att det är totalt underbart att kunna kontakta omvärden igen!
escodobe är en ängel i människogestalt, helt otroligt omtänksamt och snällt det hon gjorde! och framför allt fick jag prata med nån utomstående och kunde för första gången berätta allt utan att börja gråta. så den träffen var verkligen en vändning för mig. :love:
och vindvissla, vad skulle jag ha gjort utan dig?
du är bara för :love: !!!

zippizoot: jag bits inte, det är bara att höra av sig det, pmar mitt nr. :D

och andreas är min sambo, fast vi har samma efternamn, så jag är numer hans fru..... :rofl:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Va skönt att höra ifrån dig! Förstår att det är superjobbigt det ni går igenom, det finns inget värre än när något går fel...

Håller alla tummar att allt går bra och tänker på er!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Ush, vilken pärs ni fått gå igenom... Men skönt att prognosen är god, och att ni får bra stöd! Och vilket pasande namn ni valt!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

otroligt passande och jag börja givetvis att gråta när min syster berättade det. :D

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09 - Chou Lan

14/12/09 - vindvissla
21/12/09 - Ferrari

02/01/10 - jacko (som f ö är född 21/12, Ferrari )
04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
10/01/17 - Speciella_tina
16/01/10 - micaelathegreat
17/01/10 - A-K.Eng
21/01/10 - Snovind
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling

å, vill ha mera bäbisar!!! vem tror ni får första grabben? eller dt kanske vi vet?

förresten, precis när ja hade klämt ut matilda utbrast ja extremt förvånad "va? är hon ute?" :confused:
det berättade andreas för mig igår, själv minns ja bara att ja tänkte ungefär samma sak.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Haha, låter störtskönt i mina öron iaf :D Då var det ju verkligen lyckat!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Härligt att du har en dator igen, vi har saknat dig här! Jag hoppas allt gått bra på operationen och att ni snart får börja ett normalt liv. Bra att du tagit kontakt med psyk, det allra viktigaste är ju att erkänna för sig själv att man inte mår bra (och vem hade gjort det med en sån skräckinjagande start på föräldralivet som ni fått)

Vi finns här och peppar och stöttar och lyssnar (läser). Och om ingen annan tänker pluppa pågablära får väl jag ordna vinterns första :D

zippizoot klart du får vara med här, the more the merrier! :banana:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Nej det är som du säger! Färdknäppa hjälper då inte här iaf :angel: Det har vi testat, inte heller vrålstäda i alla vråer, springa i trappor funkar inte (har 62 naturtrappsteg upp till vårt hus).

Idag har vi varit och handlar de första julklapparna och julkläder till Loke så nu har jag foglossning så jag knappt vågar sätta mig ner ngt för jag kommer knappt upp :cool:

Och nu ska jag iaf ställa mig och baka lussebullar med sambon så vi har ngt gott att äta i väntan :D

Bed_of_roses: Det är nog så, bebbe kommer när den kommer, men det är ju så mkt roligare att vänta om man kan lura sig med att man gör ngn "nytta" för att få igång det hela :D
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Vad skönt att få lite livstecken ifrån dig igen. Håller tummen för att allt ska gå så smidigt som möjligt. Norpan ger nog lyckosparkar tror jag. Eller nåt.

Cassi_Bambi: det där med färdknäppa har jag gett upp. Det är så här att min familj har den goda smaken att alltid ringa och störa, helst flera ggr, när man ska göra "vuxensaker".:cool: Man kommer liksom av sig...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Hah!

Dagens tramsigaste inlägg: Jag knep inlägg 2000 i förra tråden.;)

Vi hade på senior förr i tiden en tramstråd där vi tävlade om att knipa jämna tusental. Jättevuxet. :p
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Skönt att höra ifrån dig! Jag håller en tumme och en tå att allt går smidigt :)

Ta hand om er!!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Haha aj aj då, låter knepigt det där :D

Vi har inte varit några flitiga utövare heller eftersom min kropp muterat till oigenkänlighet på de mer privata områdena men man måste ju testa en gång iaf för o se om det funkar, men det gjorde det inte :o

Så jag håller mig till långpromenader, barnlek, bullbak och flitigt övande på att äta upp det som bakats tills det är dags nu ist ;)

Snovind: Såg nu att jag missat svara på din fråga, sorry! Jag ska föda på Danderyd som jag gjorde förra gången oxå!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Haha aj aj då, låter knepigt det där :D

Vi har inte varit några flitiga utövare heller eftersom min kropp muterat till oigenkänlighet på de mer privata områdena men man måste ju testa en gång iaf för o se om det funkar, men det gjorde det inte :o

Så jag håller mig till långpromenader, barnlek, bullbak och flitigt övande på att äta upp det som bakats tills det är dags nu ist ;)

Snovind: Såg nu att jag missat svara på din fråga, sorry! Jag ska föda på Danderyd som jag gjorde förra gången oxå!

Där födde jag, super bra med underbar personal verkligen, mindre bra BB dock :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Uppdateringstråd 29
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp