Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

vindvissla

Trådstartare
Ok då fortsätter vi här.

Cilla hälsar till alla och säger att Matildas tillstånd är ganska ovanligt men det är inget livshotande och det är tydligen inget jättekomplicerat ingrepp heller, så de är vid gott mod och blir väl omhändertagna. Hon fick ordnat en telefon igår så hon kan prata med folk i alla fall, tack vare buke (och escodobe!)

Jag tänkte lägga in bf listan här men hittar inte den, om någon annan gör det kan ni väl klistra in den?

Hur går det för lillaliv och cassic_bambi, det är väl er tur nu?

Här är det som vanligt, halsbränna och myrkrypningar. Idag bar jag en ilsken Sam ungefär 500 m men det satte inte igång någon förlossning :D

Här är gamla tråden också ifall någon vill kolla sen när den är borttappad....
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=978434
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Jerseyko du kan väl lägga in bilderna här igen, vet inte om alla hann se dem. Det såg lyxigt ut i alla fall, skönt att ni fick världens sovmorgon och äta måltider i lugn och ro! Tänk vad lite som behövs för att göra småbarnsföräldrar glada :D
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Jag följde ju förra tråden nu när vi höstmammor har fölat, så nu lär det väl bli att man följer den här också :D.

Här är senaste listan jag hittade i förra tråden:

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla
19/11/09 - LillaLiv
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09 - Chou Lan

14/12/09 - vindvissla
21/12/09 - Ferrari

02/01/10 - jacko (som f ö är född 21/12, Ferrari )
04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
10/01/17 - Speciella_tina
16/01/10 - micaelathegreat
17/01/10 - A-K.Eng
21/01/10 - Snovind
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Skickar en tanke till Cilla också och hoppas att det går bra med lilla Matilda!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Åh sjysst tack för listan, jag hade inte tid att leta. Klart du måste följa oss, den här tråden kommer nog hinna bli spännande innan den når 2000 inlägg igen :D Vi behöver alltid lite pepp och stöd! :bump:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Åh sjysst tack för listan, jag hade inte tid att leta. Klart du måste följa oss, den här tråden kommer nog hinna bli spännande innan den når 2000 inlägg igen :D Vi behöver alltid lite pepp och stöd! :bump:

Pepp pepp pepp alla vinterbebisar :bump::banana::bump:

:D
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla
19/11/09 - LillaLiv
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09 - Chou Lan

14/12/09 - vindvissla
KL
21/12/09 - Ferrari

02/01/10 - jacko (som f ö är född 21/12, Ferrari )
04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
10/01/17 - Speciella_tina
16/01/10 - micaelathegreat
17/01/10 - A-K.Eng
19/01/10 - Snovind
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling

Gjorde en justering i listan.

Läskigt med Cilla och familje: skickar en tanke. Skönt att de blir omhändertagana, undra hur man upptäcker en sådan sak?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Jag vet inte om det är ngt liknande som jag hade när jag föddes, på mig fanns det iaf ingen passage från magsäcken ner till tolvfingertarmen och på mig visade det sig helt enkelt genom att jag kräktes upp allt och och var extremt skrikig, uttorkad m.m. Men det kan ju vara ngt helt annat med Cillas flicka och säkert yttra sig olika från fall till fall och person till person.

Hemkst är det iaf, vilken stress och ångest innan man får klara besked och vet vad problemet är och ingrepp är aldirg roligt, speciellt på så småttiga!

KL

Ja då var jag på BF + 1 idag snart BF + 2...

Känner inte av ngt som antyder på att det är ngn förlossning på g. Men jag har iaf börjat få lite förvärkar ist för bara sammandragningar! Alltid ngt =)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Jag tycker vi peppar din bebis lite :bump: :banana: Har du någon som rapporterar åt dig?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Åh nu börjar de bli lite bebisar på gång :bump:

Jag och maken var ju som sagt borta och bodde på herrgård en natt. Underbart skönt, massa god mat (vildsvin till varmrätt :d) och vi har vilat. Bara när man klev ur bilen kände man hur hela kroppen varva ner och slappna av.

Vårt rum
29933311.jpg

Jag vart helt förälskad i överkastet, nästan så jag snodde med det hem.

Kvälls-lyx
29933315.jpg


Dock var inte morgonrocken anpassad för gravida :rofl:
29933309.jpg
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Ja tack peppa på :D:bump:

Nope, det har jag inte.

Min dator stängde ner sig, hann inte skriva klart!

Ngn här som vill/kan rapportera?

Och är det någon som sitter på ngt riktigt specialknep för hur man ska få igång mitt barnafödande ? Alla tips och ideér mottages varmt!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Otroligt, har sovit och sovit och sovit lite till. Hur skönt som helst, men besviken på att inga spöken kom och hälsa på oss. Rasmus sover ju i växasäng så jag kan inte riktigt slappna av. Är orolig att han ska gå upp och skada sig.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Absolut! Vi kände efter frukosten "Vi måste nog checka ut snart innan vi somnar om å missar det...."
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Jag testade en himla massa olika saker för att få igång mig förlossning men ingen hjälpte, tog det bara extra lugnt en dag och på natten där sen satte det igång. :D gick en vecka över tiden.

Hoppas det sätter igång för dig snart för vet själv hur mycket man längtar tills det är på G. Och sen vill jag se nya fina buke bebisar :love:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Gud så skönt det låter att bara åka iväg och ta det lugnt, ocj vildsvin som är så himla gott :d

Det överkastet blev jag gärna med kär i så får nog åka ditt jag med och se om man har en stor väska det får plats i haha :rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Kuddarna hitta jag en lapp i att de var från indiska, men de har inte samma färg så jag är tveksam om överkastet oxå är där ifrån. De var bara en tvättlapp på den och en liten lapp det stod Sia på. Måste googla! Min kamera påverkar färgen på överkastet oxå de är mkt mörkare och mysigare irl. Tom maken sa att överkastet var skitsnyggt!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

ja om du hittar något när du gogglar får du säga till för jag fastnade direkt för överkastet och jag som är på jakt efter något snygg till min dubbel blev ju bara så kär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp