Bukefalos 28 år!

Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Ja jag tyckte oxå det var bra, fast jag låg på avdelning 16 efter igångsättning och avslut med hjälp av sugklocka, och där var det toppenbra =)

Vindvissla : Det gillar vi, skönt att höra!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Ja jag tyckte oxå det var bra, fast jag låg på avdelning 16 efter igångsättning och avslut med hjälp av sugklocka, och där var det toppenbra =)

Det gjorde jag också och var superdupernöjd, verkligen!

Och min Barnmorska nere på förlossningen (hade turen att komma in precis vid skiftbyte och så var allt klart precis vid nästa skiftbyte :D) var helt fantastisk, så pass att jag nästan undrar om man kan få önska BM till nästa gång, om det blir syskon ;)

Cilla: Åh vad härligt att operationen gått bra!!!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...


ja hakar på!

ja ska ladda upp lite kort till er att titta på, hon är så söt lilla snuttan...:love:

en nackdel jag har upptäckt med att pumpa är att man även måste pumpa på natte. så det är det jag sitter och gör nu och känner mig som en ko!!!
på morgonen dygn 3 (thw dolly parton-dygnet, förstår varför det kallas så!!!) vaknade jag och hade gigantbomber till bröst. var svullen i armhålorna och hade allmän ont i området. tänkte väl att det var körtlar som satt i armhålorna.... vilket det visade sig vara, för hux flux när jag satt och pumpade började det rinna mjölk från armhålorna. :grin::eek:
nu försöker ja sina ut från dom körtlarna, men vänster vill inte riktigt ge med sig...

jerseyko:
bilderna du har tagit är ju heeeeeeelt underbara, som sagt, jag skulle gärna ha ett eller två exemplar på min vägg. din kropp är ju perfekt till gravidbilder. :love: *lite avis på fina kroppen*
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Vi var förresten och kollade på barnvagnar i förrgår. De flesta har ju hjul om är svängbara eller så är det trehjulingar som gäller. Jag behöver en som är stadig och klarar lite trappor och inte har hjul som ställer sig på tväre nu i vinter. Har kört en hel del rullstol i jobbet och vet hur besvärliga de små främre hjulen kan vara när det är isigt eller moddigt ute. Visserligen går väl de flesta hjulen att låsa så de inte svänger men saker o ting ser inte så kraftigt och hållbart ut.
Det var några från Emmaljunga som föll mig i smaken. Dock ej priserna... Barnvagnar är dyra.

¨Men barnvagnar på blocket är billiga! vi fick tag på vår emmaljunga för 1500 spänn, lite äldre dock men hel och ren! Kamraten fick tag på en brio för typ 1200 tror jag...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Ja det ar skitdrygt att pumpa pa natten! Speciellt om man aven maste mata barnet typ samtidigt med flaska i andra handen. Jag kan trosta dig med att liggamma pa natten ar :love: Man behover inte ens resa sig upp ur sangen.

Hoppas nu lilla snuffsan repar sig snabbt sa ni far komma hem!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Sen, som lite halvt sonderbitna-brostvartor-expert sa kan jag rekommendera att titta pa denna sidan www.breastfeeding.com pa deras filmklipp och aven pa youtube, jag sokte pa breastfeeding latching on. Vet att jag tittat pa den har http://www.youtube.com/watch?v=Wj9tLgYn-bA innan och att den hjalpt mig. For sonderbitna brostvartor betyder oftast att tutten inte ar tillrackligt langt in i munnen.

Det hjalper ocksa att dra lite i den innan du ska amma, sa den blir hard. (det har du sakert markt nar du pumpar, att den ar gigantic efterat, som varsta spenen).

Ah lycka till. Jag ar sjalv helnervos for att det ska bli likadant som forra gangen och det var ingen trevlig syn och tog typ tva manader att laka ordentligt...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

+ cassic_bambi: Det beror nog mest på personalen, vi hade nog lite otur.
E hade lite gulsot efter att även han kom med sugklocka, och när vi frågade en av sjuksköterskorna så sa hon ungefär " ja...han ser ju lite gul ut..tycker ni inte? Hehe..."
Läkaren som kollade honom för hemgång sen hälsade knappt på oss, bara vände och vred och böjde och klämde på våran lilla skatt utan ett ord till oss nyblivna föräldrar.
Sen skulle det tas blodprov och 2 sköterskor förstörde hans små händer helt i sina försök att sticka rätt, Emil skrek och jag var helt förtvivlad.
Sen kom en jättemysig sköterska som fixade det på två röda!

Men vi bodde ju fint och som sagt så var personalen på förlossningen guld värda!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Skönt att höra av dig, hoppas det fortsätter gå bra nu!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Hihi jag har forvarkar typ tre ganger i timmen och tycker det ar ratt sa skont :D
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

nej, det är just det som var problmemet, hon högg tag innan tutten var tillräclikgt långt inne! *ajajaj*
det har varit ett antal barnmorskor och dragit i mina stackars bröstvårtor och försökt forma till den, men hon hugger som en liten krokodil!

dags att gå till avdelningen, där hon är tillbaka från neonatalIVA! :D
kanske får börja mata i morgon med sonden. *hoppas*
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Köp på Blocket! Vi köpte en Emmaljunga Edge (både ligg- och sittvagn) för 500 kr. Med dagens miljödebatt är det knappt motiverat att köpa nytt! ;)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Du far sakert till det dar med tekniken, men det galler att vara snabb. Ett stort gap och sa TRYCK in tutten sa langt in du kan haha. Later groteskt men brostvartan maste hamna bak i den mjuka delen av gommen. Nar du val har fatt till det kommer det bli en san aha-upplevelse. Det hjalpte mig att 1. Ligga ner och 2. Trycka ihop tutten som en hamburgare innan jag stoppade in den i munnen pa Sam.

Kommer sonden ga genom nasan eller? Vet inte alls hur sant funkar. Har hon bajsat nat mer sen dess eller vart tar bajset vagen?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Skönt att höra att det gått bra! Vi fick oxå sonda Elise, det var så skönt när man kunde sköta det själv. Angående att pumpa på natten så nä det är inte så kul. Man är inte så motiverad att sätta sig upp och umgås med en pump i 20 minuter... men kämpa på! Du verkar ju onekligen ha MASSOR av mjölk :D om det kommer ur armhålorna!:o:D

Hoppas det fortsätter rulla på problemfritt nu!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

KL

Oj oj oj. Jag börjar snart tro att jag haft sex ovetandes med Magnus Samuelsson.:cool:

Varit på föräldramöte med försäkringskassan och Norpan har viftat på uppmärksamhet hela tiden. Likadant när jag gjorde pannkakor nyss. Det är fötter som sticker ut överallt. Man kan tro att Norpan försöker sparka sig ut. Det gör inte ont. Än.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

*KL*

Idag har jag vart hos läkaren som tog massa prover på mig, allt såg bra ut fast b-vitamin var lite lågt så de skulle hon skriva ut recept på. Försöker ju leta orsaker till depressionen och tror fortfarande på skölkörteln, men alla dom proverna är bra.

Senare på dagen till barnmorskan. Där såg allt bra ut, 128 hb, 5,9 i socker, 113/74 i blodtryck. Jag har gått upp 10 kg nu och bebis låg med huvudet ner och det var rörligt. 144 slag/minut låg fosterljuden på så hon är inte lika lättretad som sin bror ;) Magen mätte 31 cm.
BM tror hon kanske blir lite mindre än vad Rasmus var när han föddes!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Förresten, jag har fått låna lite mammakläder av en kompis. Hon trodde att jag skulle drunkna i dem. Det gör jag inte men de är storleken för stora. De är i strl L och hon bar dem för fyra år sen.

Jag har provat lite byxor och sånt på H&M. Där kommer jag knappt i stl L. Har mammakläderna minskat i storlekarna generellt eller är det bara H&M som har dem små i storlekarna? Jag har inte provat mammakläder någon annanstans.

Jag hade S/M när jag blev gravid och såååååå himla mycket har jag väl inte ökat i omfång så jag knappt kan ha L?!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Jag har ett par mammajeans från HM som jag tycker är små, men annars tycker jag de är normala, både byxor och tröjor:confused:

Magnus Samuelsson, explain please!!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

A-K: Jag provade massor av byxor på hennes och kom f-n inte nått par! Skitstorlekar...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Jag tycker HM:s mammabyxor i stl. 36 är stora. Dom är typ 7 km för långa i benen och hänger i röven.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp