Bukefalos 28 år!

Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Jag är lite trött. Lille Norpan har inte velat sova på hela förmiddagen med undantag för någon powernap.

Sen åkte vi till mutter på em vid tre-tiden. Då lyckades vi få honom att somna och även jag lyckades däcka en timma. Sen blev det väl inte folk av mig på hela kvällen.

Hoppas att det här bara är en engångsföreteelse, att Norpan inte vill sova någon annanstans än i min famn, för han somnade till i famnen men ville inte sova i sin säng gärna. Nu har han dock somnat i sin egen säng. Han var väl övertrött stackarn.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

åh en till.... isaac sov visserligen tre timmar i eftermiddags men sen 18 har han varit vaken och inte på speciellt bra humör...först nu verkar det som att han tänker sova lite. Skönt, sambons och min enda kväll "ihop" denna veckan.Vi har vaggat, matat, vyssjat, guppat, legat nakna, legat på rygg, på mage, på sidan och i sjalen. Inte konstigt man är trött.

Lucky lycka till imorrn!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Hoppas att det här bara är en engångsföreteelse, att Norpan inte vill sova någon annanstans än i min famn, för han somnade till i famnen men ville inte sova i sin säng gärna.

Såhär är det för mig jämt, varje dag. Han kan inte sova ordentligt om han inte får vara riktigt nära. I vagnen/babysittern kan man få honom att sova i max en halvtimma innan han vaknar igen.

Tre hela nätter i rad, wihoo :) (8-9 timmar) :)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

åhh, vad härligt med hela nätter :bump:

Min natt har varit okej, men det är för att sambon haft Eddie hela natten. Alla tre somnade vid 21 i soffan o sov i 3 tim, eddie låg i amningskudden. sen vart det mat o sambon tog Eddie, jag somnade om. Eddie har sovit på soffan hela natten o sambon har varit vaken tills nyss, nu sover han.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Och jag har typ inte sovit alls i natt!

Tilde somna i pappas famn i soffan, hon sov t.om. fast han snarka! Sen la han ner henne i vaggan och hon fortsatte sova. Jag låg vaken och lyssna efter en kaskadspya eller att hon inte skulle få luft och så vakna hon för att äta.

Sen har vi hållt på hela natten med att äta lite, koksalt i näsan, suga snor, äta lite, snyta, äta, snyta och dessutom har jag fryst som bara den och så dog nattlampan och jag vet inte var laddaren är så jag fick tända lampan vid sängen = super pigg bebis.
Rasmus kom in nån gång efter kl 6 och på honom var det full fart *zzz*

Hade ju tänkt köra sopor idag men tror jag skippar det och bara latar mig hela dagen i stället.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

*kl*
Igår var vi på bvc med min tjockis...första dagarna gick han ner ganska mkt vikt o har sedan gått upp igen men legat lite på gränsen... har istället vuxit 3cm på längden. men igår hade han på 6dagar gått upp 600g.:angel: svullo?
så dom tyckte vi kunde vara lugna...han käkar var 3e timme...dygnet runt, missar inte en enda måltid o är som en egen liten klocka.
sambon tycker dock att han luktar lite mkt häst eftersom han tillbringar ganska mkt tid i stallet:D
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

En perfekt hästbebis alltså :D

Trodde Tilde skulle vara trött idag, men inte då, hon ligger vid bröstet, powernapar och ska sen till tutten igen. Har 4 olika modeller av napp men inget passar damen.
Rasmus gick precis och la sig så jag ska kasta mig på soffan och vila.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

*KL*

Här hemma är det nog utvecklingssprång, Tuva har ett enormt närhetsbehov! Jag kan inte lägga henne ifrån mig mer än 5 minuter, då blir hon galen! Hon är i min famn hela tiden, lägger jag henne i vagnen vaknar hon direkt! På nätterna ligger hon kloss intill mig, och har bröstet som huvudkudde. Hundbädden kan jag bara drömma om att lägga henne i!

Tack och lov för sjalen, och för att hon är så söt! Förresten fick jag första riktige svarsleendet idag, myyyys!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

KL

Här är en till närhetsbebis. Han ogillar dessutom att sova dagtid, men har hittills sovit bra nattetid. Men jag vet ju att det kommer andra tider, han är så liten ännu (16 dgr). Kämpar för att lära känna honom och förstå vad det är han vill/inte vill......
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Å här har vi kolik och två sjuka män (de som inte har kolik). Fullt upp alltså :)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Tjohej, det låter kul...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

En tredje närhetsbebis här! Idag har hon vart ifrån mig kanske 20 min då hon vart hos farmor och blivit asförbannad om hon inte hört och sett vart morsan är. Hon har vart vaken typ hela dagen och sitter nu här bredvid och toksnarkar i bilstolen :love:

Vildkatten har vart in till oss igen, förra vändan pissa han ner Tildes bilstol och Rasmus overall :mad: Kom hem från svärmor och öppna dörren och slogs av kattpisslukten så de typ tårades i ögonen, dessuotm har vi problem med elen så alla lampor går hela tiden så de var kolsvart i hallen :mad:

Natta Rasmus och tände pannan, stanna i källaren ett tag för att rensa ut kattpisslukten och upp i huset igen, jag har sniffat igenom allt i hallen och kryptit på alla 4 och sniffat men hittar f*n inte vart han pissat någonstans :mad:

Ska snart åka och hämta maken som vart på whiskyproving, så efter jag vart ut i friskluften får jag väl attakera igen när jag kommer in och sniffa upp vart han pissat :devil:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Ush, låter inte roligt...

Måste skriva av mig, känner mig som världens sämsta mamma...

Igårnatt vaknade Tuva och åt 04.20, så långt allt väl, förutom att hon inte somnade igen förrän vid 6... Det var verkligen sjukt jobbigt, och jag var så trött att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Hon var inte ledsen eller så, men hon låg och sprattlade och gjorde ljud, och var väldigt vaken.

Så inatt tänkte jag att när hon vaknar så väntar jag ut henne, läser eller så så länge. Ingenting duger, hon ska inte ha tutte men hon letar efter den. Hon kan ha vårtan i munnen men tar inte den, sedan skriker hon för att hon inte får tutte. Nu blev jag så frustrerad att jag la henne ifrån mig och stormade ut från sovrummet. Jag kände mig verkligen...arg. Jag hade lust att skrika håll käften och sov till henne, och nu känner jag mig som världens sämsta mamma för att jag inte har tålamod med mitt eget barn...

Jag har aldrig kunnat begripa hur folk kan skaka/slå sina barn, men nu förstår jag dem, för jag ville det nästan...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Som jag skrev tidigare i tråden är det fullt normalt att tänka så och ibland måste man lägga ner en asförbannad bebis, gå till ett annat rum, blunda, andas och lugna ner sig för att sen försöka igen.

Tilde sov jättelänge i sin säng i natt :bump: och klarade sig ifrån att vara toksnorig men är det nu istället men hellre det. Hur mycket snor får det plats i en bebisnäsa igentligen?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

jack vill inte heller vara själv....är nästan alltid i famnen...o sover på mig..går att lägga ifrån honom om han somnat djupt.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Du är ganska normal.;)

Jag väser okvädingsord ibland på nätterna när Norpbarnet promt ska snutta varannan timma. Men inte när jag tar i honom, då är det yttepyttesnuttegull.

De på BVC sa just att man skulle göra så som du gjorde, lägga ner babyn och gå in i ett annat rum och andas.

Och spy ur sig lite könsord så krukväxterna kroknar om man är som jag.:D
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Moa är sån med, kan ligga vaker tre timmar i sträck vissa nätter + mat varannan timma (ibland bara en timma mellan). är klarvaken ibland, sen ibland vet jag inte om hon drömmer för hon ligger och vrider och vänder, stånkar och stönar och flyttar sig med lätthet från övre delen av sängen till att ligga på tvären längst ner.

Jag tycker inte du låter som en dålig mamma, snarare helt normal:D Jag blir inte arg, men det är otaliga gånger som jag legat och storlipat över att aldrig få sova mer än två timmar i sträck och bönat och bett henne om att hon ska somna om:p
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

*kl*

Inatt har vi haft en underbar natt. Jag somnade på soffan vid 21,30 då sambon hade Eddie. Sen fick han mat vid 12 tiden o han åt riktigt mycket. sen gjorde sambon lite kolikmassage osv. Sen gick vi alla o la oss vid 02 tiden. Eddie somnade väl strax innan 03, tog ett tag innan han ville somna. Men sen sov han till 09,30. Fast han låg och jollrade, somnade/vaknade emellan åt under 2 tim, men han sysselsatte sig själv o skrek inte en endaste gång.
Det var det bästa som hänt på länge, vi fick sova tillsammans och i vår egen säng. Det kan juh varit massage samt att han åt riktigt mycket som gjorde att han sov bra. Vi hoppas på en lika bra natt i natt. Dock gärna liiite tidigare. :laugh:

Nu sover sambon o Eddie igen så jag har hunnit duscha, dammsuga, tvätta o äta frukost nu.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Härligt! Bara att njuta över att vara utsövd.


Själv har jag varit o shoppat på en lokal bebisbutik. Bärsjal o en pyamas i ekologisk bomull. Och inte var det dyrt heller.:banana:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

du är helt normal. ja lovar.

en sak som jag märkt är att ju ljusare man har i rummet när de äter, desto svårare är det att få dom att somna om.
numer har vi dimmer på lampan i sovrummet och jag pratar inte med Matilda när jag matar henne.
bara ger mat, byter blöja (i sängen) om det behövs, rapar, lägger ner o släcker.
en hand bakom rumpan på henne och en hand på hennes lilla hand och sen sover hon.

men ja, jag har åxå legat och surat över en unge som inte vill sova och ni må tro att hon skäller på mig varje morgon för att jag inte vil gå upp med henne!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp